Employer Branding

Prasówka dla rekrutera

Lista pytań, z których warto skorzystać w czasie spotkania z kandydatem, grzechy główne niejednego ogłoszenia o pracę oraz niestandardowe metody poszukiwania niestandardowych kandydatów. Zapraszam do lektury ciekawych materiałów znalezionych w sieci. Dedykowane przede wszystkim tym, którzy prowadzą rekrutacje.

 

 

 

 

1.       Heineken szuka nietypowych pracowników nietypowymi sposobami

Standardowe pytania i wyuczone odpowiedzi. Tak wygląda dziś wiele rozmów kwalifikacyjnych. Spójrzcie co zrobił Heineken, by ominąć typowe pułapki procesu rekrutacji. Aby wybrać najlepszego kandydata i to w dodatku takiego, który wykazuje się niesłabnącym entuzjazmem firma zastosowała zadziwiające metody.

 

2.      Grzechy główne ogłoszenia o pracę

Jest zbyt długie, a przez to niewspółmierne do współczesnego, obrazkowego języka Internetu i przyzwyczajeń jego użytkowników. Nie przystaje, co gorsza,  do tego jak faktycznie pracuje się w danej firmie. Takie jest niejedno ogłoszenie o pracę, które widzimy w sieci. Co zrobić, aby zachęcić, a nie zniechęcić kandydata? Warto nabyć nowe umiejętności, które  za chwilę będą obowiązkowe w profesji rekrutera: uwzględnienie w procesie technologii mobilnej, umiejętność przełożenia tekstu na obraz video oraz atrakcyjne pokazanie prawdziwych wartości wynikających z pracy. Przeczytasz o nich tutaj.

 

3.    Kod QR dla wprawnej ręki tatuażysty

Jak znaleźć eksperta w swoim fachu do salonu tatuażu? Trzeba sprawdzić jego „kreskę” już na starcie. Tak działają w Turcji. Zamieścili kod QR w prasie i poczekali aż do firmy zgłoszą się Ci, którzy poprawnie (czyli wręcz idealnie!) pomalują rysunek. Oto jak można wykorzystać nowoczesne technologie w pracy rekrutera. Po szczegóły zajrzyj tutaj.

 

4.       Jaka piosenka opisuje Twoją etykę pracy? ,czyli 10 nietypowych pytań rekrutacyjnych

Pytania używane w Dellu, PwC czy w Krafcie – zebrane w listę ciekawych problemów do omówienia w czasie spotkania z kandydatem. Po co? By sprawdzić czy ów potrafi myśleć „outside the box”. Warto skorzystać. Lista dostępna tutaj.

 

Zobacz też:

Tropy w EB (czyli co ciekawego o EB warto przeczytać).

Prasówka z nutką zazdrości (czyli o ciekawych rozwiązaniach EB).

Prasówka dla szukających pracy.

Prasówka dość różnorodna (czyli o różnych narzędziach EB).

Prasówka dla rozpoczynających pracę.

 

Źródło grafiki tutaj.

  • Piotr mówi:

    Świat wokół nas wciąż się zmienia i dlatego nie dziwi mnie, że i rekruterzy zmuszeni są do opracowywania kolejnych nowych rozwiązań. Przykład Heinekena faktycznie interesujący. Odnoszę wrażenie, że stawia się na sondowanie kandydatów przez zaskoczenie (również 10 nietypowych pytań). Unowocześnianie, również metod rekrutacyjnych, z pewnością nie jest niczym złym, o ile nie przerodzi się w przesadę, bo wtedy otrzymamy karykaturę metody. Interesuje mnie jeszcze tylko jedna sprawa: kiedy już dana firma wyłuska takiego zarażającego wszystkich entuzjazmem kandydata, czy po kilku latach nie zmieni go w zupełnie innego człowieka? Oto jest pytanie.

  • płayta warstwowa mówi:

    zgadzam się z Piotrem, niestety ale praca często zmienia ludzi i pytanie czy tryskanie entuzjazmem jest naprawdę tym, na czym danej firmie najbardziej zależy..?

Twój adres e-mail nie będzie publikowany. Zaznaczono wymagane pola *

*

Facebook