Jak badać perspektywę pracowników i liderów? Weź udział w fokusach i na ich przykładzie naucz się prowadzić badania marki. Warsztat online


Termin szkolenia: 4.04.2024 (16 wolnych miejsc)

Godziny: 9:00 – 12:30

Forma Szkolenia: Online | Trener: Daria Siwka | Koszt: 350 zł + VAT

[FORMULARZ REJESTRACJI]


O szkoleniu

Doświadcz wywiadów grupowych (fokusy) na sobie, aby móc je samodzielnie prowadzić w organizacji.

Konfucjusz powiedział: „Powiedz mi – a zapomnę, pokaż mi – a zapamiętam, pozwól mi zrobić – a zrozumiem.” Moglibyśmy opowiadać sobie o tym jak powinniśmy zaplanować fokusy, jak je prowadzić, czemu służą, jak zrealizować poszczególne ćwiczenia. Tylko po co? Lepiej doświadczyć je na sobie i – tym sposobem – nabyć umiejętność poprowadzenia ich już samodzielnie we własnej organizacji.

Oczywiście znajdziemy czas na podsumowanie i omówienie celów badań jakościowych, tak jak porozmawiamy również o alternatywnych technikach. Większość spotkania jednak przeznaczymy na praktykę przechodząc przez +15 ćwiczeń!

Badania jakościowe prowadzę od +10 lat. Realizowałam je w ramach projektowania strategii Employer Branding, budowania stron kariery, programów stażowych, projektowania nowych procesów HR dla firm z różnorodnych branż: od IT przez produkcję i instytucje finansowe. Sposób prowadzenia fokusów nieznacznie się różnił, gdyż kontekst organizacji, charakterystyka grupy docelowej, a przede wszystkim cele spotkania determinowały rodzaj i ilość ćwiczeń. Wpadnij do mnie na warsztat, a z przyjemnością opowiem Ci o tych niuansach i przygotuję Cię do zaprojektowania badań w Twojej organizacji.

Obszary, w których możesz wykorzystać umiejętność prowadzenia warsztatów grupowych:

  • badania perspektywy pracowników i liderów w procesie projektowania strategii Employer Branding i/lub badaniach zaangażowania,
  • badania percepcji pracowników w obszarach: działania wizerunkowe, Program Poleceń, Employee Advocacy, programy rozwojowe, itp.,
  • badania perspektywy kadry zarządzającej w zakresie kultury organizacji i wartości,
  • badania opinii studentów w obszarach: potrzeby rozwojowe, programy stażowe, praktyki, itp.

Narzędzie spotkania: clickMeeting (link otrzymasz w momencie rejestracji)

 

Dla Kogo?

  • dla Ekspertek i Specjalistów HR/EB, którzy prowadzą pogłębione badania wśród grup docelowych (pracownicy, liderzy, kandydaci).

  • dla osób, które projektują procesy HR & EB w trybie stacjonarnym, hybrydowym lub całkowicie zdalnym (formy ćwiczeń dostosowane do specyfiki pracy).

  • dla Strategów EB, którzy mają za zadanie zaprojektować strategię EB dla organizacji.

Program:

  • Doświadczenie fokusów w grupie Uczestników. Techniki badawcze (+15 ćwiczeń!), m.in.: praca na metaforze, techniki socjometryczne, dyskusja pogłębiona, ćwiczenia podsumowujące.
  • Omówienie fokusów z perspektywy Uczestnika oraz Badacza/HR (podsumowanie wraz z przekazaniem najlepszych praktyk w tym obszarze).
  • Badania jakościowe. Zakres, cel fokusów, zasady, etyka Badacza, możliwości & ograniczenia techniki badawczej, narzędzia online/offline prowadzenia badań.
  • ’Must have’ narzędziowy badacza: scenariusz spotkania, pytania główne i pogłębione, dobór Uczestników, synteza danych (raport).

Co otrzymasz:

  • Pakiet wiedzy w postaci prezentacji ppt.: metody ilościowe i jakościowe, charakterystyka metody, cele badań, scenariusz, rodzaje ćwiczeń, potencjał & ograniczenia metody.
  • Trzy propozycje scenariuszy badania fokusowego, które możesz zastosować badając Employee Experience pracowników & liderów & kandydatów, opinię grupy docelowej nt. działań konkurencji, potrzeby grupy docelowej w zakresie komunikacji (m.in. social media).
  • Tablicę kreatywną Mural w formie pdf (efekt naszej pracy warsztatowej).
  • Netografia wartościowych źródeł nt. badań marki.
  • Certyfikat uczestnictwa (pdf)

 

Daria Siwka / Bio

Przewodniczka po świecie Employer Branding: ekspertka, konsultantka, facylitatorka, trenerka i wykładowczyni. Ma Ponad 15 lat doświadczenia w projektowaniu działań wizerunkowych i punktów styku z marką pracodawcy (również metodą Design Thinking). Strategia EB i komunikacja marki, badania ilościowe i jakościowe, definiowanie Employee Value Proposition, kultura organizacji i wartości – to jej główne specjalizacje.
Wierzy w Employer Branding 'doing', nie 'talking'. Dlatego absolutnie wszystko, co przedstawia sprawdziła w swoim działaniu projektowym. Wszystko to wraz z małymi i dużymi pracodawcami, którym towarzyszy na szlakach EB.  
Autorka bloga poświęconego obszarowi Employer Branding, na łamach którego dzieli się swoim know-how. Inicjatorka i organizatorka wydarzeń branżowych EBMasters we Wrocławiu, które od kilku już lat skupiają społeczność osób z branży. 

Talenty wg Gallupa: IDEATION [ODKRYWCZOŚĆ]  ∗ INPUT [ZBIERANIE]  ∗  WOO [CZAR]  ∗ MAXIMIZER [MAKSYMALISTA] ∗ ARRANGER [ORGANIZATOR]  

Co o szkoleniu mówią inni uczestnicy

Jasno zakomunikowany plan warsztatu, organizacja! (punktualność w realizowaniu ćwiczeń, realizacji harmonogramu, "przeobienie" całości zaplanowanej treści - to niełatwe!), maksymalnie dużo praktyki (narzędzi, przykładów, inspiracji), zarysowana teoria + odniesienie do źródeł dla pogłębienia tematu, Twoja energia w prowadzeniu całości, stos materiałów dodatkowych do szkolenia. Generalnie bomba :-)

Uczestnik szkolenia

Duża ilość wiedzy praktycznej, zadania warsztatowe, wymiana doświadczeń, wysoki poziom merytoryczny warsztatu.

Uczestnik szkolenia

Mnóstwo przykładów, konkretne materiały, wiem w końcu jak przeprowadzić wywiad z grupą focusową i o co chodzi w tej całej kulturze organizacyjnej.

Uczestnik szkolenia

Forma prowadzenia warsztatu, mała grupa, zbudowanie otwartości i dzielenie się wiedzą

Uczestnik szkolenia

Profesjonalizm prowadzącej, same konkrety i przykłady "z życia"

Uczestnik szkolenia