Jak badać perspektywę pracowników i liderów? Weź udział w fokusach i na ich przykładzie naucz się prowadzić badania marki. Warsztat online
Termin szkolenia: 21.11.2024
Godziny: 9:00 – 12:30
Forma Szkolenia: Online | Przewodniczka po szlakach EB: Daria Siwka | Koszt: 350 zł + VAT
O szkoleniu
Doświadcz wywiadów grupowych (fokusy) na sobie, aby móc je samodzielnie prowadzić w organizacji.
Konfucjusz powiedział: „Powiedz mi – a zapomnę, pokaż mi – a zapamiętam, pozwól mi zrobić – a zrozumiem.” Moglibyśmy opowiadać sobie o tym jak powinniśmy zaplanować fokusy, jak je prowadzić, czemu służą, jak zrealizować poszczególne ćwiczenia. Tylko po co? Lepiej doświadczyć je na sobie i – tym sposobem – nabyć umiejętność poprowadzenia ich już samodzielnie we własnej organizacji.
Oczywiście znajdziemy czas na podsumowanie i omówienie celów badań jakościowych, tak jak porozmawiamy również o alternatywnych technikach. Większość spotkania jednak przeznaczymy na praktykę przechodząc przez +15 ćwiczeń!
Badania jakościowe prowadzę od +10 lat. Realizowałam je w ramach projektowania strategii Employer Branding, budowania stron kariery, programów stażowych, projektowania nowych procesów HR dla firm z różnorodnych branż: od IT przez produkcję i instytucje finansowe. Sposób prowadzenia fokusów nieznacznie się różnił, gdyż kontekst organizacji, charakterystyka grupy docelowej, a przede wszystkim cele spotkania determinowały rodzaj i ilość ćwiczeń. Wpadnij do mnie na warsztat, a z przyjemnością opowiem Ci o tych niuansach i przygotuję Cię do zaprojektowania badań w Twojej organizacji.
Obszary, w których możesz wykorzystać umiejętność prowadzenia warsztatów grupowych:
- badania perspektywy pracowników i liderów w procesie projektowania strategii Employer Branding i/lub badaniach zaangażowania,
- badania percepcji pracowników w obszarach: działania wizerunkowe, Program Poleceń, Employee Advocacy, programy rozwojowe, itp.,
- badania perspektywy kadry zarządzającej w zakresie kultury organizacji i wartości,
- badania opinii studentów w obszarach: potrzeby rozwojowe, programy stażowe, praktyki, itp.
Narzędzie spotkania: clickMeeting (link otrzymasz w momencie rejestracji)
Dla Kogo?
dla Ekspertek i Specjalistów HR/EB, którzy prowadzą pogłębione badania wśród grup docelowych (pracownicy, liderzy, kandydaci).
dla osób, które projektują procesy HR & EB w trybie stacjonarnym, hybrydowym lub całkowicie zdalnym (formy ćwiczeń dostosowane do specyfiki pracy).
- dla Strategów EB, którzy mają za zadanie zaprojektować strategię EB dla organizacji.
Program:
- Doświadczenie fokusów w grupie Uczestników. Techniki badawcze (+15 ćwiczeń!), m.in.: praca na metaforze, techniki socjometryczne, dyskusja pogłębiona, ćwiczenia podsumowujące.
- Omówienie fokusów z perspektywy Uczestnika oraz Badacza/HR (podsumowanie wraz z przekazaniem najlepszych praktyk w tym obszarze).
- Badania jakościowe. Zakres, cel fokusów, zasady, etyka Badacza, możliwości & ograniczenia techniki badawczej, narzędzia online/offline prowadzenia badań.
- ’Must have’ narzędziowy badacza: scenariusz spotkania, pytania główne i pogłębione, dobór Uczestników, synteza danych (raport).
Co otrzymasz:
- Pakiet wiedzy w postaci prezentacji ppt.: metody ilościowe i jakościowe, charakterystyka metody, cele badań, scenariusz, rodzaje ćwiczeń, potencjał & ograniczenia metody.
- Trzy propozycje scenariuszy badania fokusowego, które możesz zastosować badając Employee Experience pracowników & liderów & kandydatów, opinię grupy docelowej nt. działań konkurencji, potrzeby grupy docelowej w zakresie komunikacji (m.in. social media).
- Tablicę kreatywną Mural w formie pdf (efekt naszej pracy warsztatowej).
- Netografia wartościowych źródeł nt. badań marki.
- Certyfikat uczestnictwa (pdf)
Daria Siwka / Bio
Zajrzyj na bloga, gdzie znajdziesz opisy realizowanych przeze mnie warsztatów lub badań:
Co o szkoleniu mówią inni uczestnicy