Projektowanie strategii Employer Branding i zarządzanie marką pracodawcy

 


Termin szkolenia: 16-17.10.2019 Miejsce: Poznań Trener: Daria Siwka   Koszt: 1850 zł + VAT


 

O szkoleniu

Projektowanie strategii oraz zarządzanie wizerunkiem pracodawcy w “punktach styku z marką” to nie jest jakaś tajemna wiedza czy umiejętność, którą posiadają nieliczni. Jesteś w stanie poprowadzić takie działania w swojej organizacji, i to dość szybko i sprawnie – pod warunkiem oczywiście, że wiesz na co zwrócić uwagę, co jest absolutnie obowiązkowe, a co fakultatywne.

Jak angażować pracowników? Jak zebrać od nich spostrzeżenia i opinie na temat miejsca pracy? Czym jest Candidate&Employee Experience i w jaki sposób należy budować pozytywne doświadczenia w kontakcie z marką? Czym jest Employee Value Proposition i w jaki sposób zaprojektować listę wyróżników marki pracodawcy tak, by były to atrybuty spójne i atrakcyjne? Kto jest grupą docelową? Jak scharakteryzować persony? I wreszcie – jak zebrać wszystko w całość tak, by powstał plan sensownych, atrakcyjnych dla kandydatów i pracowników działań EBowych?

Tego dowiesz się na moim warsztacie. Co więcej – przećwiczysz każdy etap zarządzania wizerunkiem pracodawcy i tworzenia strategii. W związku z tym, że zaprojektowałam ich już kilkanaście mogę wskazać “co działa” w mniejszej, a co sprawdzi się w dużej organizacji.

Na szkoleniu otrzymasz skrojony specjalnie pod Twoje potrzeby podręcznik wraz z kompletem narzędzi przydatnych przy projektowaniu strategii! Dostaniesz też bardzo pomocny manual, za pomocą którego poprowadzisz niejeden projekt EB. Będziesz mogła/mógł do niego wracać jeszcze długo po naszym spotkaniu. A jeśli będziesz chciała/chciał – skorzystasz z bezpłatnych konsultacji.

Uwaga: szkolenie w małej grupie (co oznacza, że na 100% uzyskasz odpowiedź na wszystkie swoje pytania!)

Zapraszam gorąco!

Dla Kogo?

Dla wszystkich fascynatów obszaru budowania wizerunku pracodawcy.


Program:

Dzień 1.:

  • “Szybka randka” z pojęciami marketing: marka, wizerunek, tożsamość, rekrutacja.
  • Employer Branding: po co? z kim? dla kogo? (gra).
  • Marka korporacyjna vs. marka pracodawcy – “efekt halo”.
  • Punkty styku z marką pracodawcy – “Candidate&Employee Experience”.
  • Grupy docelowe pracodawcy: definicja i mapa interesariuszy, tworzenie person i przygotowanie moodboardów, dobór kanałów i mediów pod wybraną personę (burza mózgów “kula śniegowa”).
  • Analiza działań i kampanii EB wybranych pracodawców.

Dzień 2.:

  • Employee Value Proposition: Definicja i cechy EVP, 5 pytań B. Minchingtona, siła “dowodów wspierających”, “matryca EVP” i projektowanie EVP dla Twojej organizacji.
  • Audyt marki pracodawcy, czyli jak zebrać dane, liczby i opinie. Charakterystyka metod: desk research, ankieta, pogłębiony wywiad indywidualny, pogłębiony wywiad grupowy, obserwacja. Przećwiczenie metod, zebranie pomocnych wniosków.
  • Strategia EB: definicja, etapy, kamienie milowe, organizacja pracy.
  • Od strategii EB do Key Visuala – analiza przypadku.
  • Analiza działań i kampanii EB wybranych pracodawców.
  • Źródła wiedzy i narzędzi potrzebnych do pracy nad strategią EB.

Czego dowiesz się na warsztacie:

  • Czym są i jaki rodzaj doświadczenia oferują “punkty styku” w Twojej organizacji na ścieżce CX&EX.
  • Jak projektować projekty EB za “złotówkę” i te z trochę większym budżetem.
  • Jak zaplanować strategię EB dla swojej organizacji od “A do Z”.
  • Na czym polega pozycjonowanie marki oraz jak zdefiniować Employee Value Proposition (i to przy udziale pracowników!).
  • W jaki sposób zdecydować która z grup docelowych jest dla Ciebie priorytetowa, która poboczna, a która pośrednia.
  • W jaki sposób pytać pracowników o ich opinię na temat miejsca pracy, zaangażowanie, potrzeby względem komunikacji wewnętrznej, itp.
  • Czym jest Key Visual i dlaczego wyznacza on kierunek niejednemu projektowi EB.
  • Jak zaprojektować strategię EB mając na to np. tylko dwa miesiące.

Dodatkowe informacje:

  • Cena szkolenia obejmuje catering kawowy oraz catering obiadowy.
  • Cena szkolenia obejmuje komplet materiałów (podręcznik, manuale).
  • Każdy uczestnik będzie miał możliwość skorzystania z 3 godzin konsultacji online w ciągu 3 miesięcy po zakończeniu warsztatów.

Daria Siwka / Bio

Przewodniczka po świecie Employer Branding: ekspert, konsultant, Project Manager pracująca metodą Design Thinking. Ma Ponad 15 lat doświadczenia w projektowaniu wizerunkowych działań zewnętrznych (skierowanych do kandydatów), jak i wewnętrznych (skierowanych do pracowników). Strategia EB, definiowanie Employee Value Proposition, trafne kampanie wizerunkowe, rzetelne badania marki pracodawcy – to główne kierunki jej specjalizacji. Jej Klienci to: Grupa Allegro, Ceneo, Dolby Poland, Toyota, Hotel Qubus, Orsay, eurobank, Credit Agricole, Grupa Carlsberg, Oceanic S.A., Eurocash i inni. Za największy sukces uznaje to, że nigdy czynnie ich nie szuka, ani nie startuje w konkursach ofert. Klienci trafiają do niej wyłącznie z rekomendacji.

Autorka bloga poświęconego obszarowi Employer Branding, na łamach którego dzieli się swoją szeroką wiedzą i doświadczeniem. Inicjatorka i organizatorka wydarzeń branżowych EBMasters we Wrocławiu, które od kilku już lat skupiają społeczność osób z branży. Trenerka, która z wielką pasją dzieli się swoją wiedzą i energią. Również w czasie wykładów, które prowadzi dla studentów Akademii Górniczo-Hutniczej (studia podyplomowe), Wyższej Szkoły Bankowej (MBA) oraz Uniwersytetu Wrocławskiego (studia dzienne).

Zobacz jak szkolenia oceniają uczestnicy

Super! Naprawdę dużo się nauczyłam, zajęcia praktyczne, świetne!

Uczestnik Executive MBA na Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Trener dysponująca bardzo szeroką wiedzą, zarówno praktyczną i teoretyczną

Uczestnik Executive MBA na Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Swobodna atmosfera, lecz profesjonalne podejście prowadzącej

Uczestnik Executive MBA na Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Szkolenie bardzo inspirujące, otwierające oczy na to, że to właśnie pracownicy tworzą markę pracodawcy. Warto słychać potrzeb pracowników

Uczestnik Executive MBA na Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Ciekawy temat, bardzo na czasie, dużo ćwiczeń i przykładów. Na plus jeszcze - solidnie przygotowane materiały, trener bardzo zaangażowany

Uczestnik Executive MBA na Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu

Zdobyłam bardzo dużo inspiracji do dzialań w zakresie Employer Branding. Daria jest ciepłą osobą, która motywuje do działania i abrdzo chętnie dzieli się swoją wiedzą.

Małgorzata Janów
Senior HR Specialist, LG Chem Wrocław

Świetne przygotowanie prowadzącego szkolenie i super prowadzone spotkanie.

Marta Czyż
LG Display Poland

Dzięki Daria, jesteś mistrzem świata EB.

Kamil Tenerowicz
Specjalista ds. zatrudnień, Midroc Alucrom

Daria jest świetnym nauczycielem i bardzo jasno przekazuje całe swoje doświadczenie.

Katarzyna Poręba
Employer Branding Specialist, SpyroSoft

Daria ! Ty jesteś nie tylko przewodnikiem ale jakimś Magikiem w świecie EB! Dziękuje Ci za przecudowne szkolenie, pełne twórczej i jak ze przyjemnej pracy. Moja Głowa zawsze jest pełna pomysłów i nowych rozwiązań ale po tych dwóch dniach to już chyba eksploduje!

Aleksandra Abdelhalim
HR Business Partner, LG Display Poland

 Świetne zajęcia, wykłady i prace grupowe. Poczułem się niczym Jurek Gagarin. Dla przyszłych słuchaczy rada: notujcie, analizujcie i wdrażajcie.

Bartłomiej Skrentny

Z BardzoHR  i świetnymi ludźmi, w jeden weekend, da się przeżyć dwa dni super zajęć, koncert w Szczecinie i grypę całej rodziny. Takie aktywne zajęcia dają powera !

Marta Franas
Dyrektor oddziału banku, Deutsche Bank Polska S.A

Dużo inspiracji i wiedzy dla każdego EB-owca.

Karolina Ławecka
HR Specialist, Grupa PCC

Szkolenie bardzo praktyczne, inspirujące, energetyczne; daje konkretne narzędzia.

Kamila Nowakowska
Dyrektor marketingu, Pneumat System Sp. z o.o.

Szkolenie było genialne, mam masę pomysłów i energii, "nic tylko działać". Polecam każdemu, to były 2 wartościowe, inspirujące dni.

Katarzyna Skrodzka
Młodszy Specjalista ds. Rekrutacji, NEONET S.A.