golden-logoSą niesamowici. Mimo dużej konkurencji zza oceanu u nas są wciąż na prowadzeniu. Polski GoldenLine.pl ma mnóstwo powodów do dumy. Uparcie przoduje nie tylko w zestawieniach Megapanelu jako największy serwis rekrutacyjny. Obecny na niejednej prywatnej liście „the best of…” skutecznie przyciąga do siebie utalentowanych kandydatów. I dobrze, skoro GL uczy innych jak prowadzić działania Employer Brandingu to sam powinien świecić przykładem!

 

…I świecą ;-) Załóżcie słoneczne okulary (bo tego światła będzie dużo!) i przeczytajcie moją rozmowę z Kasią Wilgą z Marketingu o tym jak to jest budować własne atrakcyjne miejsce pracy mając w głowie „powinność” wspierania innych w tym samym. Wbrew przysłowiu, tu 'szewc nie chodzi bez butów’. GoldenLine umie to robić. Dzieli się wiedzą, inspiruje i jednocześnie sprawdza różne rozwiązania na 'własnym organizmie’.

 

Daria: Jak patrzysz na 2015rok z perspektywy EBowca? Co w GoldenLine udało Wam się zrobić ważnego dla marki pracodawcy?

Kasia: W 2015r. postawiliśmy przede wszystkim na działania dedykowane nowym pracownikom. Chcemy, by szybko zaaklimatyzowali się w nowym środowisku. W tym celu dopracowaliśmy cały proces onbordingu, a zwłaszcza bezpośrednie spotkania z menedżerami poszczególnych działów. Dzięki tym spotkaniom „Nowi” mogą poznać firmę w każdym jej aspekcie. Duży nacisk położyliśmy również na szkolenia wewnętrzne, głównie z zakresu miękkich kompetencji (np. z feedbacku i typów osobowości). Trzymając się strategii budowania marki GoldenLine jako pracodawcy pojawialiśmy się na ważnych dla nas konferencjach branżowych np. 4Developers, AgileByExample, PHPCon Poland itd.

 

Daria: A co z obchodami 10-lecia istnienia firmy? W branży odbiły się one szerokim echem.

Kasia: Tak, to prawda. To był szczególny dla nas czas. Zależało nam by wewnętrzne inicjatywy związane z tym wydarzeniem pozytywnie wpłynęły na zaangażowanie pracowników. Zorganizowaliśmy więc bardzo udany wyjazd integracyjny, a także imprezę, na której pojawili się obecni i byli pracownicy GoldenLine.

10-lecie GL świętowaliśmy nie tylko wewnętrznie. To była także okazja do spotkania z naszymi Klientami i przedstawicielami z branży. Zorganizowaliśmy spotkanie w Restauracji Endorfina Foksal, gdzie nie tylko świetnie bawiliśmy się przy koncercie Roberta Janowskiego. Przy okazji obchodów 10-lecia  postanowiliśmy też wyróżnić najaktywniejsze firmy w serwisie GoldenLine i przygotowaliśmy zestawienie Top 10 Najpopularniejszych Pracodawców w serwisie 2015 GoldenLine. Od początku działalności GoldenLine przyświecała idea łączenia pracodawców z pracownikami. Serwis udostępnia narzędzia takie jak Profile Pracodawców czy Katalog Pracodawców, które mają ułatwiać proces komunikacji pomiędzy tymi grupami. Jesteśmy przekonani, że pracodawcy mają realny wpływ na to, co dzieje się w ich organizacjach, a opinie o pracodawcy, nawet te negatywne, mogą być źródłem cennych informacji i bodźcem do podejmowania właściwych działań.

 

Daria: Spójrzmy teraz na świat EB 'z lotu ptaka’. Jak myślisz: co unikalnego zadzieje się w tym obszarze w roku 2016?

Kasia: Nieprzerwanie od kilku lat obserwujemy intensywny rozwój rynku EB w Polsce.  Jestem przekonana, że w tym roku będzie podobnie. Tym bardziej, że w niektórych branżach już mamy do czynienia  z 'rynkiem kandydata’, a to duże wyzwanie dla pracodawców. Zapowiedzią tego trendu są najnowsze wyniki badań GoldenLine, według których 49% pracodawców jest w trakcie tworzenia/wdrażania lub planuje stworzyć/wdrożyć strategię employer brandingu w swojej firmie. Z pewnością więc pojawi się więcej inicjatyw w obszarze budowania wizerunku pracodawcy, może więcej firm odważy się pokazać i powalczyć o swój wizerunek pracodawcy. Polskie firmy mają coraz większą świadomość, że oprócz marki konsumenckiej duże znaczenie w przyciąganiu talentów ma marka pracodawcy. W szeregach firm przybywa więc specjalistów ds. employer brandingu, przybywa szkoleń i kierunków studiów związanych z tym obszarem. Mam nadzieję, że zaowocuje to większymi budżetami na ten obszar oraz zgodami Zarządów na niestandardowe działania.

Daria: Dziękuję za te słowa. Zwłaszcza za ostatnią myśl;-) Czasem nachodzi mnie taka refleksja, że taki mamy Employer Branding, jakich mamy prezesów ;-).

Idąc dalej tym tropem, widzę, że GL zarządzają bardzo otwarte umysły, skoro Ciebie Kasia (lub Jacka Krajewskiego – btw: pozdrawiamy!) widzimy na każdej ważniejszej imprezie poświęconej budowaniu marki.

 

Kasia: Tak, to prawda. Pojawiamy się wszędzie tam, gdzie dzieje się coś wartościowego. Staramy się też na bieżąco śledzić branżowe nowinki z naszego podwórka i z zagranicy, a także brać udział w szkoleniach z tego zakresu. Osobiście, w tym roku uczestniczyłam w Akademii Profesjonalisty Employer Brandingu organizowanym przez GoldenLine przy wsparciu ekspertów z MJCC oraz Employer Branding Institute. Planuję również, jak co roku, udział w branżowych konferencjach i wydarzeniach np. WDRy (Warszawskie Dni Rekrutacji), HRcamp czy EB Kreator. Spotkania ze specjalistami z branży to zawsze dobra okazja do wymiany doświadczeń i dzielenia się dobrymi praktykami.

Daria: Zgadza się! Najważniejsze są spotkania i rozmowy. To one nas najwięcej rozwijają. Dlatego bardzo dziękuję Ci za naszą poświąteczną wymianę myśli. Do zobaczenia w nowym roku – pełnym mądrych ludzi, Dobra i… oczywiście EBowych inspiracji!

 

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

3 thoughts on “Szewc bez butów nie chodzi

    1. AUTHOR

Skomentuj wpis