22 marca odbyła się 2. edycja EBMasters. Na tejże, jakże zaszczytnej imprezie, która gromadzi najgorętsze EBowe serca z całego Wrocławia miałam okazję przedstawić najświeższe trendy ze świata Employer Branding (i marketingu).
Był marzec, zatem świeże jak poranne bułeczki informacje o tym co dzieje się w świecie marketingu (i EB) dotyczyły:
- Nowych emotikonek na Facebooku (przy okazji wspomniałam o najbardziej popularnych emoji, słowie 2015r. wg słownika oxfordzkiego – czyli właściwie piktogramie a także o tym co na to wszystko ma do powiedzenia John Travolta. Szerzej o samym Real Time Marketingu piszę tu.
- Content marketingu, a właściwie Content Video (mówiłam o statystykach Facebooka i Youtube oraz o WjazdNaChatę w EY Polska).
- Nie mogłam pominąć marcowego Dnia Kobiet i wspomniałam również o działaniach pracodawców w obszarze doceniania płci pięknej.
- Targetowania działań EB: tu skupiłam się głównie na idei sięgania po dawno zapomniane grupy celu, takie jak osoby niepełnosprawne (a zobrazowałam to świetną kampanią „Nie chcę być strażakiem”) czy pracownicy IT przymierzający się do powrotu do kraju (badania Antal).
- Konkurencji, a właściwie wzajemnego szanowania się. Tu omawianym przeze mnie newsem były gratulacje uczynione przez Merzedez Benz konkurentowi BMW w niemieckiej prasie („Dziękuję za 100 lat rywalizacji”).
- Na koniec zachęciłam (mam nadzieję, że skutecznie) uczestników do zgłoszenia swoich zespołów HR w dwóch konkursach: „HR Dream Team” oraz „Nagród Rekrutera”.
Tak właśnie było. Mam nadzieję, że uczestnicy potwierdzą moją wersję :) i… nie będą mi mieli za złe, że byłam w straszliwej kondycji (przeziębienie), co z pewnością odbiło się na jakości mojego wystąpienia.
A Ci, którzy nie byli na EBMastersach niech tym bardziej szykują się na następną edycję (stałych bywalców też oczywiście zapraszam!). Widzimy się w maju/czerwcu (szczegóły niebawem tu).
Na koniec załączam prezkę. To tak na wypadek gdyby ktoś chciał zobaczyć na własne oczy to, co przed chwilą napisałam: