Strategiczny Employer Branding – warsztat stacjonarny – Wrocław
Termin szkolenia: 19-20.11.2025
Godziny: 9:00 – 17:00 (z przerwami kawowymi oraz obiadową)
Miejsce: WenderEDU Business Center, Wrocław | Przewodniczka po szlakach EB: Daria Siwka | Cena: 2500 zł + VAT
O szkoleniu
Nie wierzę w PowerPointa. Uważam, że szkolenie oparte wyłącznie na tym narzędziu nie ma ani owego „powera”, ani tym bardziej owego „pointa”. Dlatego wiedzę o strategii przekazuję przede wszystkim w formie warsztatowej.
Chodzi o to, by doświadczyć wszystkich kroków, które się na nią składają i dzięki temu zrozumieć jej fundamentalne założenia.
Wiem o czym mówię. Jestem przewodniczką po świecie EB od ok. 20 lat. Wspieram pracodawców nie tylko w projektowaniu strategii, ale również w definiowaniu kierunków pozycjonowania oraz w układaniu unikalnej propozycji wartości (Employee Value Proposition). Prowadzę badania marki wśród grup docelowych, tropię insighty, analizuję przewagę konkurencyjną marek. Wszystkie elementy układam w spójną całość – w strategię Employer Branding.
Pokażę Ci jak to zrobić!
Wszystko o czym Wam opowiem i w co Was zaangażuję sprawdziłam w działaniu jako strateżka dla różnorodnych firm.
Na szlakach EB towarzyszyłam m.in.: Dolby Poland, Deviniti, Hotel Qubus, Toyota, Carlsberg. Lidl, CCC, Grupa Allegro, Opera Software, Aquanet, Eurocash, Audiofon, HICRON, Oceanic, Cersanit, DULUX, Orsay, Limango, Credit Agricole, eurobank, Aryzta, BRUK, Gedeon Richter, Grupa Komputronik, All For One Poland, Axxiome, Efinity.
Owych firm jest o wiele więcej w moim portfolio (+90!). Rekomendacje znajdziesz w wielu miejscach na mojej www oraz na LinkedIn.
Dwudniowy warsztat zawiera:
- prezentację szkoleniową, w której spakowałam całą potrzebną wiedzę,
- mnóstwo ćwiczeń, dzięki którym doświadczysz wiedzy o strategii,
- manual projektowania strategii EB,
- 1h konsultacji online do wykorzystania w dowolnym terminie (max do 3 miesięcy po szkoleniu),
- pakiet narzędzi do projektowania strategii, w tym do prowadzenia pogłębionej analizy marki. Będą to m.in.: narzędzie persony, charakterystyka metod badawczych (wywiady, ankieta, grupy fokusowe, obserwacja), a także scenariusze fokusów, wywiadów oraz pakiety pytań ankietowych do badań wizerunkowych,
- last but not least: certyfikat :)
Dla kogo?
- dla specjalistów HR&EB, którzy chcą zgłębić tajniki projektowania strategii EB oraz prowadzenia projektów,
- dla managerów działów HR, którzy chcą sprawdzić najnowsze narzędzia z obszaru facylitacji pracy grupowej oraz Design Thinking,
- dla właścicieli firm, którzy chcą wiedzieć jak angażować swoich pracowników w rozwój organizacji.
Program:
Dzień 1.:
- Employer & Employee Branding: po co? Z kim? Dla kogo?
- Marka. Potencjał i ograniczenia.
- Strategia EB. Sedno strategii, różnica między strategią HR a strategią EB, istota badań wizerunkowych (zakres), workflow, proces vs. sprint strategiczny.
- Definiowanie problemu – wyzwania wizerunkowego dla marki.
- Badania marki (ilościowe i jakościowe): analiza, korzyści, ryzyka. Pakiet ćwiczeń. Planowanie procesu badawczego z wykorzystaniem metod: ankieta, ankieta NPS, wywiad 1:1 lub 1:2, wywiad grupowy. Ćwiczymy ćwiczenia!
- Mapa Interesariuszy oraz Grupy docelowe pracodawcy. Tworzenie persony. Koncepcja Jobs To Be Done. Insight konsumencki.
- Synergia marek w EB.
- Benchmark i analiza otoczenia konkurencyjnego marki.
Dzień 2.:
- Definiowanie propozycji wartości marki, czyli Employee Value Proposition. Określanie kierunku pozycjonowania dla marki.
- Decyzja strategiczna. Burza mózgów działań EB.
- Budowa Zespołu Projektowego. Zarządzanie procesem/projektem EB.
- Budowa Zespołu Strategicznego.
- Komunikacja projektu „budowa strategii EB” wewnątrz organizacji.
- Strategia komunikacji marki: osobowość marki, archetypy, Tone of voice. Tworzenie wzorcowego contentu (moodboard lub voice chart). Claim. Story. Koncepty kreatywne.
Czego dowiesz się na warsztacie:
- Czym są i jaki rodzaj doświadczenia mogą oferować “punkty styku” na ścieżkach CX&EX.
- Jak tworzyć projekty EB za “złotówkę” i te z trochę większym budżetem.
- Jak zaplanować strategię EB dla swojej organizacji od “A do Z”.
- Na czym polega pozycjonowanie marki oraz jak zdefiniować Employee Value Proposition (i to przy udziale pracowników!).
- W jaki sposób zdecydować która z grup docelowych jest dla Ciebie priorytetowa, która poboczna, a która pośrednia.
- W jaki sposób pytać pracowników o ich opinię na temat miejsca pracy, zaangażowanie, potrzeby względem komunikacji wewnętrznej, itp.
- Jak zaprojektować strategię EB mając na to np. tylko dwa miesiące.
Narzędzia, jakie poznasz na szkoleniu:
- Techniki badawcze: praca z metaforą, techniki socjometryczne, „lot balonem”, „dokończ zdania”, „Chiński portret”, „Artykuł w gazecie”, „Bogowie”, „stop, start, continue”, pytania do badań ilościowych i jakościowych (mnóstwo!).
- Narzędzia marketingowe: Szkielet strategiczny (M. Pollard), Persony, Jobs To Be Done, insight, propozycja wartości marki (Employee Value Proposition), Positioning Statement, „dowody wspierające”, Credo, Claim, Message House, archetypy, moodboard, voice chart.
- Narzędzia projektowe: Mural, burza mózgów (szybkie 8mki, analogie, karty brandów), 9 Employee factors (Mc Kinsey), Macierz „Czas vs. Koszt”, RACI, metody badawcze ilościowe i jakościowe, proces vs. sprint strategiczny.
Daria Siwka / Bio
Zobacz jak szkolenia oceniają uczestnicy
Joanna Targońska
Specjalista ds. HR, Scanfil plc🚀W ubiegłym tygodniu uczestniczyłam w dwudniowym szkoleniu „Employer Branding i strategiczne zarządzanie marką pracodawcy” prowadzonym przez niekwestionowaną ekspertkę Daria Siwka bardzoHR 🚀
📚 Nie były to zwykłe zajęcia teoretyczne! Daria nie tylko dostarczyła nam solidnej dawki teorii, ale również animowała liczne warsztaty i ćwiczenia praktyczne, dzięki którym mogłam w pełni zrozumieć, jak tworzyć strategie Employer Branding w rzeczywistym środowisku pracy.
🌟 Prowadząca nie tylko przekazała nam wiedzę, ale również podzieliła się swoim bogatym doświadczeniem. Dawała konkretne przykłady, które można bezpośrednio zastosować w praktyce. Jej pasja do tematu zarażała całą grupę!
🤝 Niezwykle motywujące było widzieć, jak każda z uczestniczek szkolenia była zaangażowana i gotowa do aktywnego udziału. Wymiana doświadczeń była nieocenionym elementem, a atmosfera sprzyjała wspólnej nauce i rozwojowi.
🏢 Szkolenie odbywało się we Wrocławiu, w malowniczym kompleksie z widokiem na brzeg rzeki. Inspirująca lokalizacja tylko dodatkowo podkreśliła intensywność tych dwóch dni.
💼 Podziękowanie za Wsparcie:
Chciałabym serdecznie podziękować Scanfil plc za możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Finansowanie z budżetu firmy to dla mnie ogromna szansa na rozwój, za którą jestem wdzięczna!🚀 Wnioski i Nowe Perspektywy:
To intensywne szkolenie z pewnością otworzyło przed mną nowe perspektywy w dziedzinie Employer Brandingu. Teraz nie mogę się doczekać, aby w pełni wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce!Dziękuję wszystkim za inspirujące chwile i wspólną pracę! 💬🌐
Andrzej Śliwka
Menedżer ds. komunikacji, Ceramika ParadyżJak po raz drugi spotkałem tę samą czarodziejkę❗
Nie wierzyłem już w archetypy jako narzędzie w kontekście marki. Jednakże do warsztatów zespół hasztag#HR (notabene – rewelacyjna robota, dziękuję!) zaprosił ekspertkę w tym obszarze Daria Siwka bardzoHR. Dziękuję za wiedzę, inspiracje i kreatywne pomoce, z których na pewno będę korzystał. Przydzieliłem Tobie archetyp „czarodziejki” 🙃
W pierwszej chwili nie mogłem skojarzyć, na jakim szlaku życiowej wędrówki już się spotkaliśmy. Jak się okazało – był to harcerski szlak ze wspólnymi znajomymi, zlotami oraz przedsięwzięciami 🧭
Szczerze polecam bardzoHR – Employee & Employer Branding, a teraz wracam na wartościowe zajęcia ✅
PS Moja karta archetypu jest odwrócona – który z 12 najpopularniejszych wg Ciebie pasuje do mnie❓
Kasia Motała
komunikacja wewnętrzna | CSR | projekty EB, Blum Polska🔶Ja, odbierając certyfikat ukończenia szkolenia z budowania strategii EB: I am an expert, I can do anything 💪 Potrzebuję dwóch miesięcy i mamy strategie w BPL! Przerabiając slajd po slajdzie wszystko wydawało się być proste jak budowa dzidy, a przynajmniej na tyle, by móc zrobić to samemu. Taki różowy (edit: pomarańczowy) scenariusz miałam wtedy w głowie.
🔶Ja, dwa lata później: Czas zabrać się za strategie EB. Dlaczego właściwie jej jeszcze nie mamy? 🤦♀️Na szkoleniu wszystko było doskonale opracowane by Daria Siwka bardzoHR. Przewodniczka jakich mało. Miałam też akceptację i zrozumienie ze strony zarządu. Nic, tylko działać. Ale nie zawsze są ku temu sprzyjające okoliczności i czas. Zwłaszcza, kiedy w EB siedzisz sam_a, jesteś tworzywem i twórcą nie tylko ebowych historii. Dopiero, gdy do zespołu dołączyła Kamila Silska, cel zbudowania długofalowej strategii okazał się być całkiem realny. Chcesz iść szybko idź sam, chcesz iść daleko idź z ludźmi. Niby takie oczywiste i praktykowane w moich zawodowych aktywnościach, a jednak. Aby zrobić coś dobrze, zwłaszcza w tej materii trzeba mieć realne wsparcie, drugą parę oczu i rąk. Bo pracy jest od groma, ale też wątpliwości, czy oby na pewno idziesz w dobrym kierunku.
Od początku roku nasza strategia powstaje krok po kroku, jak Daria nauczyła. Samodzielnie przygotowałyśmy:
🔶 Badania fokusowe wewnątrz organizacji. Zaprosiłyśmy ponad 60 osób z różnych obszarów na całodniowe warsztaty. Spędziłyśmy na rozmowach kilkadziesiąt godzin (nie przesadzam, tak było). Usłyszałyśmy szereg dobrych rzeczy, ale też frustracji.
🔶 Syntezę danych, zarówno z wywiadów 1:1 (z kolejną grupą pracowników) poprzez analizę „exit inteview”, a skończywszy na twardych danych odnoszących się do fluktuacji w Blum Polska.
🔶 Opracowałyśmy persony. Uff… scharakteryzowanie tych postaci wcale nie było takie łatwe.Kolejna faza pracy to stworzenie EVP oraz zaprojektowanie działań, takich w punkt, będących odpowiedzią na potrzeby person. Do tego etapu zaprosiłyśmy Daria Siwka bardzoHR. Jesteśmy z nią od początku. Dodaje nam to pewności w działaniu. Nic nie wnosi tyle, ile doświadczenie praktyczki (nie wiem czy takie słowo istnieje, zakładam, że tak. Już tak 😉). Warsztat uważam za bardzo udany. Znów jesteśmy o krok dalej i tym samym coraz bliżej końca. Końca definiowania strategii, bo wiadomo, każdy koniec jest początkiem nowej wędrówki i nowych wyzwań. I niech się tak zadzieje.
Dzięki Drodzy za współpracę. Kama & Daria & ekipa & Blum 👏. Lecimy z tym dalej i mam nadzieję, że wkrótce podzielimy się efektami 🎉.
Opinie innych uczestników
Zobacz co sądzą o mnie osoby, które uczestniczyły w stacjonarnym szkoleniu employer branding