Strategiczny Employer Branding – warsztat stacjonarny – Wrocław
Termin szkolenia: 19-20.02.2025
Godziny: 9:00 – 17:00 (z przerwami kawowymi oraz obiadową)
Miejsce: WenderEDU Business Center, Wrocław | Przewodniczka po szlakach EB: Daria Siwka | Koszt: 2500 zł + VAT
O szkoleniu
Nie wierzę w PowerPointa. Uważam, że szkolenie oparte wyłącznie na tym narzędziu nie ma tak naprawdę ani owego „powera”, ani zwłaszcza tego „pointa”. A te aspekty są przecież najważniejsze, jeśli trener chce rzeczywiście zaangażować uczestników. Chociaż czasy sprzyjają przekazywaniu wiedzy tylko poprzez prezentację pp, ja staram się jak najwięcej przekazać w formie warsztatowej. Tak abyście nie tylko dowiedzieli się o strategii EB jak najwięcej, ale też doświadczyli jej najważniejszych elementów.
Wiem, co mówię. Jestem przewodniczką po świecie EB od ok. 15 lat. Wspieram pracodawców nie tylko w projektowaniu strategii, ale również w definiowaniu Employee Value Proposition czy w budowaniu punktów styku z marką pracodawcy. I to przy dogłębnym poznaniu grupy docelowej prowadząc wśród niej badania marki.
W pracy projektowej pomaga mi to, że jestem certyfikowaną facylitatką oraz moderatorką metody Design Thinking. Bardzo często korzystam zatem z narzędzi ze świata Agile. Właściwie, ok. 80% czasu mojej pracy to realna praca z pracodawcami. Wierzę bowiem w „EB doing”, a nie tylko w „EB talking”. Dlatego wszystko o czym Wam opowiem i w co Was zaangażuję sprawdziłam w rzeczywistości, w konkretnym działaniu.
Na szlakach EB towarzyszyłam takim firmom, jak Dolby Poland, Deviniti, Hotel Qubus, Toyota, Carlsberg. Lidl, CCC, Grupa Allegro, Opera Software, Aquanet, Eurocash, Audiofon, HICRON, Oceanic, Cersanit, DULUX, Orsay, Limango, Credit Agricole, eurobank, Aryzta, BRUK, Idea Getin Leasing. Tych firm jest o wiele więcej, a ich pozytywny feedback znajdziesz w wielu miejscach na mojej www. To, co dla mnie jest ogromnie ważne, to to, że 80% z nich poleca mnie dalej innym organizacjom! Dowiedzcie się też co myślą o moich szkoleniach inni (opinie znajdziecie na dole strony). Zdecydowana większość z nich wraca do mnie w kolejnych szkoleniach lub zaprasza mnie do projektów wewnętrznych. Czy muszę dłużej Was przekonywać? :)
Warsztat zawiera:
- 1h konsultacji online do wykorzystania w dowolnym terminie (max do 3 miesięcy po szkoleniu),
- prezentację szkoleniową, do której dokładam m.in. bogaty słownik pojęć EB oraz netografię zawierająca ponad 150 ciekawych kampanii i działań pracodawców z Polski i ze świata!
- manual projektowania strategii EB,
- pakiet ponad 15 narzędzi oraz matryc do projektowania strategii marki, prowadzenia pogłębionej analizy marki w formie pdf do samodzielnego wydruku! Będą to m.in. matryce persony a także scenariusze fokusów czy pakiety pytań ankietowych,
- last but not least: certyfikat :)
Dla kogo?
- dla specjalistów HR&EB, którzy chcą zgłębić tajniki projektowania strategii EB oraz prowadzenia projektów,
- dla managerów działów HR, którzy chcą sprawdzić najnowsze narzędzia z obszaru facylitacji pracy zdalnej oraz Design Thinking,
- dla właścicieli firm, którzy chcą wiedzieć jak angażować swoich pracowników w trudnych czasach panemii.
Program:
Dzień 1.:
- Employer & Employee Branding. Synergia marek. Punkty styku z marką (Candidate & Employee Experience).
- Osobowość marki. Emocje marki. Potencjał i ograniczenia marki.
- Strategia EB: definicja, etapy, ryzyka, korzyści.
- Budowa Zespołu Projektowego. Role, cele, obszar zaangażowania.
- Budowa Zespołu Strategicznego. Role, cele, obszar zaangażowania.
- Benchmark działań konkurencji.
- Audyt marki pracodawcy: badania ilościowe oraz jakościowe. Ćwiczymy metody!
- Mapa Interesariuszy oraz Grupy Docelowe pracodawcy. Tworzenie person. Projektowanie działań dla pracowników.
Dzień 2.:
- Projektowanie Employee Value Proposition. Filary marki i najważniejsze pojęcia. Projektowanie działań dla kandydatów.
- Cele strategiczne. Plan działań EB.
- Analiza działań i kampanii EB wybranych pracodawców.
- Archetypy marki. Wybór archetypu głównego i archetypów wspierających.
- „Tone of voice” marki pracodawcy jako podwaliny do strategii komunikacji. Tworzenie contentu i/lub scenariusza postów w wybranym kanale Social media.
Czego dowiesz się na warsztacie:
- Czym są i jaki rodzaj doświadczenia mogą oferować “punkty styku” na ścieżkach CX&EX.
- Jak tworzyć projekty EB za “złotówkę” i te z trochę większym budżetem.
- Jak zaplanować strategię EB dla swojej organizacji od “A do Z”.
- Na czym polega pozycjonowanie marki oraz jak zdefiniować Employee Value Proposition (i to przy udziale pracowników!).
- W jaki sposób zdecydować która z grup docelowych jest dla Ciebie priorytetowa, która poboczna, a która pośrednia.
- W jaki sposób pytać pracowników o ich opinię na temat miejsca pracy, zaangażowanie, potrzeby względem komunikacji wewnętrznej, itp.
- Jak zaprojektować strategię EB mając na to np. tylko dwa miesiące.
- Jak prowadzić działania EB w czasach pandemii.
Narzędzia, jakie poznasz na szkoleniu:
- Szybkie: rundka „dokończ zdania”, pytania wprowadzające do dyskusji, Net Promoter Score, wagowanie, „szybkie 8ki”.
- Refleksyjne: „list do pracodawcy”, „narysuj/opisz pracodawcę jako (postać, samochód, drzewo, itp.)…”, „Lot Balonem”.
- Skojarzenia wspomagane: „Chiński portret”, praca na metaforze, moodboard, „Analogie”, „Karty Brandów”.
- Podsumowujące: obawy-nadzieje, Tablica Ogłoszeń, stop/start/continue, „Day in the Life of”, Tablica Kanban, „9 factors of Employee Experience”, Mapa Interesariuszy, Persona, Macierz „Czas vs. Koszt”, Tablica Eisenhowera, MoSCoW, AIDA.
Daria Siwka / Bio
Zobacz jak szkolenia oceniają uczestnicy
Joanna Targońska
Specjalista ds. HR, Scanfil plc🚀W ubiegłym tygodniu uczestniczyłam w dwudniowym szkoleniu „Employer Branding i strategiczne zarządzanie marką pracodawcy” prowadzonym przez niekwestionowaną ekspertkę Daria Siwka bardzoHR 🚀
📚 Nie były to zwykłe zajęcia teoretyczne! Daria nie tylko dostarczyła nam solidnej dawki teorii, ale również animowała liczne warsztaty i ćwiczenia praktyczne, dzięki którym mogłam w pełni zrozumieć, jak tworzyć strategie Employer Branding w rzeczywistym środowisku pracy.
🌟 Prowadząca nie tylko przekazała nam wiedzę, ale również podzieliła się swoim bogatym doświadczeniem. Dawała konkretne przykłady, które można bezpośrednio zastosować w praktyce. Jej pasja do tematu zarażała całą grupę!
🤝 Niezwykle motywujące było widzieć, jak każda z uczestniczek szkolenia była zaangażowana i gotowa do aktywnego udziału. Wymiana doświadczeń była nieocenionym elementem, a atmosfera sprzyjała wspólnej nauce i rozwojowi.
🏢 Szkolenie odbywało się we Wrocławiu, w malowniczym kompleksie z widokiem na brzeg rzeki. Inspirująca lokalizacja tylko dodatkowo podkreśliła intensywność tych dwóch dni.
💼 Podziękowanie za Wsparcie:
Chciałabym serdecznie podziękować Scanfil plc za możliwość uczestnictwa w tym szkoleniu. Finansowanie z budżetu firmy to dla mnie ogromna szansa na rozwój, za którą jestem wdzięczna!🚀 Wnioski i Nowe Perspektywy:
To intensywne szkolenie z pewnością otworzyło przed mną nowe perspektywy w dziedzinie Employer Brandingu. Teraz nie mogę się doczekać, aby w pełni wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce!Dziękuję wszystkim za inspirujące chwile i wspólną pracę! 💬🌐
Andrzej Śliwka
Menedżer ds. komunikacji, Ceramika ParadyżJak po raz drugi spotkałem tę samą czarodziejkę❗
Nie wierzyłem już w archetypy jako narzędzie w kontekście marki. Jednakże do warsztatów zespół hasztag#HR (notabene – rewelacyjna robota, dziękuję!) zaprosił ekspertkę w tym obszarze Daria Siwka bardzoHR. Dziękuję za wiedzę, inspiracje i kreatywne pomoce, z których na pewno będę korzystał. Przydzieliłem Tobie archetyp „czarodziejki” 🙃
W pierwszej chwili nie mogłem skojarzyć, na jakim szlaku życiowej wędrówki już się spotkaliśmy. Jak się okazało – był to harcerski szlak ze wspólnymi znajomymi, zlotami oraz przedsięwzięciami 🧭
Szczerze polecam bardzoHR – Employee & Employer Branding, a teraz wracam na wartościowe zajęcia ✅
PS Moja karta archetypu jest odwrócona – który z 12 najpopularniejszych wg Ciebie pasuje do mnie❓
Kasia Motała
komunikacja wewnętrzna | CSR | projekty EB, Blum Polska🔶Ja, odbierając certyfikat ukończenia szkolenia z budowania strategii EB: I am an expert, I can do anything 💪 Potrzebuję dwóch miesięcy i mamy strategie w BPL! Przerabiając slajd po slajdzie wszystko wydawało się być proste jak budowa dzidy, a przynajmniej na tyle, by móc zrobić to samemu. Taki różowy (edit: pomarańczowy) scenariusz miałam wtedy w głowie.
🔶Ja, dwa lata później: Czas zabrać się za strategie EB. Dlaczego właściwie jej jeszcze nie mamy? 🤦♀️Na szkoleniu wszystko było doskonale opracowane by Daria Siwka bardzoHR. Przewodniczka jakich mało. Miałam też akceptację i zrozumienie ze strony zarządu. Nic, tylko działać. Ale nie zawsze są ku temu sprzyjające okoliczności i czas. Zwłaszcza, kiedy w EB siedzisz sam_a, jesteś tworzywem i twórcą nie tylko ebowych historii. Dopiero, gdy do zespołu dołączyła Kamila Silska, cel zbudowania długofalowej strategii okazał się być całkiem realny. Chcesz iść szybko idź sam, chcesz iść daleko idź z ludźmi. Niby takie oczywiste i praktykowane w moich zawodowych aktywnościach, a jednak. Aby zrobić coś dobrze, zwłaszcza w tej materii trzeba mieć realne wsparcie, drugą parę oczu i rąk. Bo pracy jest od groma, ale też wątpliwości, czy oby na pewno idziesz w dobrym kierunku.
Od początku roku nasza strategia powstaje krok po kroku, jak Daria nauczyła. Samodzielnie przygotowałyśmy:
🔶 Badania fokusowe wewnątrz organizacji. Zaprosiłyśmy ponad 60 osób z różnych obszarów na całodniowe warsztaty. Spędziłyśmy na rozmowach kilkadziesiąt godzin (nie przesadzam, tak było). Usłyszałyśmy szereg dobrych rzeczy, ale też frustracji.
🔶 Syntezę danych, zarówno z wywiadów 1:1 (z kolejną grupą pracowników) poprzez analizę „exit inteview”, a skończywszy na twardych danych odnoszących się do fluktuacji w Blum Polska.
🔶 Opracowałyśmy persony. Uff… scharakteryzowanie tych postaci wcale nie było takie łatwe.Kolejna faza pracy to stworzenie EVP oraz zaprojektowanie działań, takich w punkt, będących odpowiedzią na potrzeby person. Do tego etapu zaprosiłyśmy Daria Siwka bardzoHR. Jesteśmy z nią od początku. Dodaje nam to pewności w działaniu. Nic nie wnosi tyle, ile doświadczenie praktyczki (nie wiem czy takie słowo istnieje, zakładam, że tak. Już tak 😉). Warsztat uważam za bardzo udany. Znów jesteśmy o krok dalej i tym samym coraz bliżej końca. Końca definiowania strategii, bo wiadomo, każdy koniec jest początkiem nowej wędrówki i nowych wyzwań. I niech się tak zadzieje.
Dzięki Drodzy za współpracę. Kama & Daria & ekipa & Blum 👏. Lecimy z tym dalej i mam nadzieję, że wkrótce podzielimy się efektami 🎉.
Opinie innych uczestników
Zobacz co sądzą o mnie osoby, które uczestniczyły w stacjonarnym szkoleniu employer branding