headhunter_logoPrzegląd najciekawszych artykułów ostatnich tygodni – dla poszukiwaczy inspiracji i nowości w obszarze rekrutacji (nie tylko w social media).

 

 

 

 

Przegląd zaczynamy od badań firmy Bullhorn, która udostępnia rekruterom narzędzia wspierające poszukiwanie pracowników z wykorzystaniem  sieci społecznościowych. Badanie wskazuje na dominację LinkedIn jako narzędzia do rekrutacji w USA. Co ciekawe, rekruterzy rzadziej korzystają z Facebooka. Zaskakujący wydaje się powód – brak wiedzy o funkcjonalnościach wspierających rekrutację. Całość opisał Ere.net.

 

Okazuje się, że popularność biznesowych portali społecznościowej wśród „łowców głów” nie zawsze idzie w parze z wykorzystywaniem ich przez osoby rekrutowane.  Jak donosi serwis ReadWrite, zaskakująco dużą grupa studentów i absolwentów nie korzysta w ogóle z najpopularniejszego w USA LinkedIn.

 

Serwisy społecznościowe są nie tylko źródłem informacji o kandydatach – wiele firm prowadzi w nich zaplanowane i przemyślane działania, traktując te portale jako naturalny kanał komunikacji rekrutacyjnej. Pisaliśmy o tym wielokrotnie na naszym blogu (np. tu i tu) – i każdym nowym ciekawym przykładem chętnie się dzielimy. Dzisiaj zachęcamy do przyjrzenia się firmie Jagex – czołowemu niezależnemu producentowi gier komputerowych. Employer Branding w wykonaniu Jagex to obecność w wielu serwisach społecznościowych, dobrze dobrana, ciekawa i angażująca aktywność na profilach i bogata w treści sekcja „kariera” na stronie firmowej. Przeczytajcie konieczne całe case study.

 

Firmom coraz trudniej pozyskać bardzo dobrych pracowników. Dlatego wiele z nich szuka niestandardowego sposobu na przyciągniecie uwagi kandydatów. W ten nurt wpisuje się ogłoszenie Microsoftu, który rekrutował developerów do pracy w swojej wyszukiwarce – Bing. Microsoft opublikował ogłoszenie w taki sposób, że stawało się widoczne po wejściu na stronę główną wyszukiwarki z wykorzystaniem Internet Explorera i poprzez zaakceptowanie komunikatu przeglądarki dotyczącego debugowania strony. Użytkownikowi pokazywał się wtedy komunikatu zachęcający do zaaplikowania na stanowisko. Całość ze screenami zaprezenował serwis PSFK.

 

Kandydatów można zachęcać także w bardziej „klasyczny” sposób. Smashing Magazine, popularny serwis poświęcony tematyce web designu oddał swoje łamy osobie, która odbywała u nich staż.  Warto poczytać zarówno relację, jak i  komentarze, aby zobaczyć jakie pozytywne reakcje (i w jakiej skali) wywołuje tego typu komunikacja firmy.

 

Czy szczęśliwy pracownik jest bardziej efektywny w swoje pracy? Czy firma może zadbać o to, by pracownik był bardziej szczęśliwy ? Jakie korzyści odnosi firma, która zatrudnia szczęśliwych ludzi? Takie pytania zadał sobie zarząd MEC – międzynarodowego domu mediowego. Postanowił zorganizować dla części pracowników warsztaty… ze szczęścia. Niesamowite, prawda? O tym, dlaczego MEC zdecydował się na takie działania, jak one przebiegały i jakie dały efekty przeczytacie w tym fascynującym artykule.

 

Pracownicy działów rekrutacji wiedzą, że bardzo trudno pozyskać dobrych inżynierów oprogramowania, tym bardziej jeśli są to… kobiety. Taki cel postawiło sobie kierownictwo serwisy Etsy – największej  platformy do handlu rzeczami „hand made”.  Cel udało się zrealizować – ale wymagał on od firmy działań niestandardowych. Polecamy!

 

Źródło grafiki tu.

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

3 thoughts on “Prasówka dla łowców głów

Skomentuj wpis