netflix-app-logoNie chcemy stażystów – otwarcie przyznają w Netflixie. Stażyści poszukiwani – zachęcają w Amazonie. Najlepszy jest Facebook – ogłaszają w USA. Jeśli myślisz o stażu, bądź odpowiadasz za rekrutację studentów sprawdź co dzieje się w tym temacie za oceanem (a może i również u nas w Polsce?).

 

 

 

Dlaczego ktoś może nie chcieć stażystów?

Wspomniany Netflix wyjaśnia tutaj dlaczego nie prowadzi rekrutacji na stanowiska juniorskie oraz stażowe. Wśród głównych argumentów znajdują się: kompilacje unikalnych kompetencji, które trudno poszukiwać wśród osób będących dopiero na początku swojej drogi zawodowej, a także indywidualna (nie – organizacji) odpowiedzialność za własny rozwój. Dlatego też pracodawca jasno przyznaje, że zatrudnia tylko profesjonalistów. 100 punktów za szczerość. Jednak ciekawe czy po pojawieniu się w Polsce Netflix otworzy się na studiujące talenty?

 

Jeśli staż to tylko w Amazonie

Peany zachwytu nad praktyką u lidera branży e-commerce przeczytać można tutaj. Komentarze różnych stażystów składają się na obraz pracodawcy wymagającego, ale stawiającego na luz i poczucie humoru w codziennej pracy. Oczekiwania co do wysokiej jakości wykonywanych zadań idą w parze z coachingiem i bieżącym wsparciem kolegów. I choć znajdą się również w tym artykule komentarze w stylu: „szef nie miał dla mnie czasu” to jednak trudno oprzeć się wrażeniu, że jest to idealne miejsce zwłaszcza dla tych, którzy wiedzą w jakim kierunku chcą się rozwijać i w czym specjalizować. Czy tak będzie i w polskim Amazonie?

 

Kto najlepszy?

Glassdoor opublikował ranking najlepszych firm dla stażystów. W czołówce znajduje się Facebook (czy to kogoś dziwi?), Google, Intel, Microsoft i kilku innych z branży nowoczesnych technologii. Zestaw benefitów, możliwości rozwoju a nawet wysokość wynagrodzeń z pewnością zainspirują niejednego odpowiedzialnego za zaprojektowanie programu stażowego u siebie. I choć obiad za free czy budżet integracyjny może mieć każdy, ja osobiście cenię takie środowiska pracy, w których ludzie rzeczywiście chcą dzielić się swoim know-how (tu: Intel). Dużą to dojrzałość firmy pokazuje, gdy stażystę traktuje się po partnersku (jednocześnie dopuszczając go do własnych zasobów wiedzy). Ciekawe czy Intel w Polsce też może to potwierdzić ;-).

 

Kino dla stażysty

Jest taki film. Może nie z kategorii kina ambitnego, ale mimo to wart obejrzenia. Świetnie bowiem pokazuje różnice pokoleń i wynikające z tego nieporozumienia. Otóż w skrócie chodzi w nim o to, że dwóch bezrobotnych przyjaciół w dojrzałym wieku poszukuje pracy. Decydują się na aplikowanie na staż do Google, którego to szefowie mogliby być ich dziećmi. Śmieszny film nie tylko do śmiechu:

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=l2u3925H2tY

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

Skomentuj wpis