“A gdzie prowadzi #TwojaDroga?” – pyta RST Software Masters [case]

Bardzo ciekawa formuła, interesujący goście, błyskotliwy prowadzący (i do tego dobry kierowca!) – to niewątpliwe atuty kampanii Drive

Bardzo ciekawa formuła, interesujący goście, błyskotliwy prowadzący (i do tego dobry kierowca!) – to niewątpliwe atuty kampanii Drive IT.

Jeszcze przed premierowym odcinkiem zainteresowałam się tą kampanią. Nie widziałam nigdzie podobnej (przynajmniej na polskim rynku). Dlatego zaciekawiła mnie geneza pomysłu oraz wszystkie jego ‘blaski i cienie’. Od razu napisałam do Działu HR wrocławskiej firmy RST. Za kulisy projektu poprowadziła mnie Magda Błaszczak (dalej MB), która odpowiada w firmie za Employer Branding. Poniżej znajdziecie wszystkie ciekawostki, które udało mi się dla Was zebrać. Oczywiście również ze wspomnianej wyżej, a interesującej wielu, kategorii ‘blasków i cieni’.

Jak narodził się pomysł? – DS

Cykl filmów “Drive with IT” jest częścią kampanii rekrutacyjno-wizerunkowej #TwojaDroga, która wystartowała na początku 2019 roku. Chcieliśmy w niej wyjść do kandydatów w zupełnie nowy sposób. Zamiast pokazywać firmę i przekonywać kandydatów powtarzającymi się w każdym miejscu pracy benefitami, zdecydowaliśmy się zapytać o ich potrzeby i problemy u aktualnego pracodawcy oraz o dalszą ścieżkę rozwoju. Zdecydowaliśmy, że w 2019 roku każde nasze działanie będzie spójne z hasłem i założeniami kampanii. Przeredagowaliśmy stronę www dla kandydatów, ogłoszenia, gadżety karierowe, materiały reklamowe, itp. Cykl video jest niejako zwieńczeniem naszej pracy – MB.

Ale dlaczego taka właśnie konwencja? – DS

Jesteśmy RST Software Masters i chcemy dzielić się wiedzą jaką posiadamy. W myśl tej idei oraz nawiązując do tradycji 20 lecia firmy wybraliśmy Fiata na bohatera naszej kampanii. To przecież klasyka polskiej motoryzacji! W nagraniach chcemy podzielić się wiedzą oraz doświadczeniami jakie posiadamy oraz pokazać mnogość dróg rozwoju w świecie IT. Filmy skierowane są do osób, które są na początku swojej ścieżki, stawiają pierwsze kroki, mają już doświadczenie i zastanawiają się co dalej. Filmy skierowane są także do osób, które ‘zjadły już zęby’ na pisaniu kodu i szukają kolejnej przestrzeni na dalszy rozwój. Każdy z nich ma inne pytania i dylematy, a my chcemy im pomóc znaleźć te odpowiedzi. Tematyka jest więc bardzo różna – twarde techniczne tematy, wiedza, pasje, historie ludzi z branży, wszystko co uważamy za wartościowe do przekazania.

Za nami:

Kto stoi za projektem? – DS

Naszym kierowcą została legenda RST, osoba, którą wszyscy w firmie znają – Robert Zatycki. Wszyscy wołamy na niego Robak. Jest on jednocześnie doskonałym przykładem tego, jak kręta i nieoczywista może być ścieżka w IT. Robert zawsze chciał robić to co lubi i podążać za swoją pasją. Dlatego z wykształcenia jest polonistą, największe doświadczenie posiada jako grafik, ale także pracował dla naszego Klienta jaki developer. Teraz, szukając kolejnej ścieżki, przejął dział wideo i z pomocą naszego wewnętrznego zespołu Employer Branding tworzy Drive With IT. Jeździ za kółkiem, prowadzi rozmowy i montuje filmy.

Jego pasażerami są głównie nasi pracownicy. Jednak w przyszłości mamy nadzieję, że dołączą do nas także inni specjaliści spoza naszej firmy. Każdy ma przecież do opowiedzenia swoją historię. Historię, która rozpoczyna się od pytania znajdującego się na naszym fiacie: “A gdzie prowadzi #TwojaDroga?”. Wierzymy, że dzielenie się wiedzą i doświadczeniami pomoże wielu początkującym (i nie tylko!) programistom w odnalezieniu swojej ścieżki w branży, a w niektórych przypadkach popchnie do działania – MB.

To jak jakie są ‘blaski i cienie’?

Z dotychczasowych sukcesów zdecydowanie możemy zanotować większe zaangażowanie pracowników w życie firmy, właśnie poprzez chęć udziału w całym przedsięwzięciu. Poznajemy się też lepiej w czasie współpracy przy projekcie. Nie tylko w organizacji, ale również poza nią zaskoczył nas pozytywnie odbiór pomysłu w sieci. Do tego uśmiech przechodniów, którzy mijają naszego fiata – to motywuje!

Nie jesteśmy studiem TV, nie korzystamy z żadnych agencji, a więc uczymy się na własnych błędach. Śmiejemy się, że doświadczamy na sobie prawa Murphiego – przy pierwszej próbie nagrań zawiódł cały sprzęt! W pierwszym odcinku wyłączył nam się rejestrator dźwięku, więc ponownie musieliśmy nagrywać cały materiał. Innego razu, zaraz po nakręceniu zapowiedzi, okazało się, że w kadrze przez całe ujęcie firma sprzątająca myła fontannę i trzeba było powtórzyć wszystko od nowa. W drugim odcinku nie zauważyliśmy, że pluszowe kostki zasłaniają twarz naszego gościa. I tak dalej, i tak dalej;).

Zdajemy sobie też sprawę, że nagrania mogą nie być idealne. Ale podchodzimy do tego tak, jak do tworzenia projektów – Agile’owo. Oznacza to, że w kolejnych iteracjach poprawiamy niedoskonałości! Chcemy być coraz lepsi w tym co robimy, ale chcemy zachować odpowiedni dystans. Po prostu, chcemy się dobrze przy tym bawić. Efekt naszej pracy widać w świetnym odbiorze publiczności. A to dopiero początek!

Dzięki Magda za naszą rozmowę!

–> Napisz do RST na Facebooku i zapytaj o możliwość wzięcia udziału w realizacji któregoś z odcinków.

–> Zdjęcia: własność RST Software Masters.

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

Skomentuj wpis