Jak badać perspektywę pracowników i liderów? Weź udział w fokusach i na ich przykładzie naucz się prowadzić badania marki. Warsztat online
Termin szkolenia: 26.06.2025
Godziny: 9:00 – 14:00
Forma Szkolenia: Online | Przewodniczka po szlakach EB: Daria Siwka | Koszt: 550 zł + VAT
O szkoleniu
Doświadcz wywiadów grupowych (warsztatów fokusowych) na sobie, aby móc samodzielnie prowadzić je w organizacji.
Konfucjusz powiedział: „Powiedz mi – a zapomnę, pokaż mi – a zapamiętam, pozwól mi zrobić – a zrozumiem.” Mogłabym opowiadać o tym jak powinniśmy zaplanować fokusy, jak je prowadzić, czemu służą, jak zrealizować poszczególne ćwiczenia. Tylko po co? Lepiej doświadczyć je na sobie i – tym sposobem – nabyć umiejętność poprowadzenia ich samodzielnie w organizacji!
Oczywiście znajdziemy czas na podsumowanie i omówienie celów badań jakościowych, porozmawiamy o regułach, planowaniu procesu czy scenariusza. Istotną, pierwszą część spotkania przeznaczymy jednak na praktykę przechodząc przez +10 technik/ćwiczeń.
Badania jakościowe prowadzę od +15 lat. Realizuję je w ramach projektowania strategii Employer Branding, budowania stron kariery, programów stażowych, budowania nowych procesów HR dla firm z różnorodnych branż: od IT przez automotive aż po instytucje bankowe. Sposób prowadzenia fokusów nieznacznie się różni, gdyż kontekst organizacji, charakterystyka grupy docelowej, a przede wszystkim pytania badawcze determinują rodzaj i liczbę ćwiczeń. Wpadnij do mnie na warsztat, a z przyjemnością przygotuję Cię do zaprojektowania badań w Twojej organizacji!
Ważne: na warsztaty mam maksymalnie 9 miejsc.
Obszary, w których możesz wykorzystać umiejętność prowadzenia warsztatów grupowych:
- badania perspektywy pracowników i liderów w procesie projektowania strategii Employer Branding i/lub badaniach zaangażowania,
- badania percepcji pracowników w obszarach: działania wizerunkowe, Program Poleceń, Employee Advocacy, programy rozwojowe, itp.,
- badania perspektywy kadry zarządzającej w zakresie kultury organizacji i wartości,
- badania opinii studentów w obszarach: potrzeby rozwojowe, programy stażowe, praktyki, itp.
Narzędzia spotkania: ClickMeeting, Mural (tu przyda się Chrome oraz myszka komputerowa).
Dla Kogo?
dla Ekspertek i Specjalistów HR/EB, którzy prowadzą pogłębione badania wśród grup docelowych (pracownicy, liderzy, kandydaci).
dla osób, które projektują procesy HR & EB w trybie stacjonarnym, hybrydowym lub całkowicie zdalnym (formy ćwiczeń dostosowane do specyfiki pracy).
- dla Strategów EB, którzy mają za zadanie zaprojektować strategię EB dla organizacji.
Program:
- Doświadczenie fokusów w grupie Uczestników. Techniki badawcze (+10 ćwiczeń!), m.in.: praca na metaforze, techniki socjometryczne.
- Omówienie fokusów z perspektywy Uczestnika oraz Badacza/Moderatora (podsumowanie wraz z przekazaniem najlepszych praktyk w tym obszarze).
- Badania jakościowe. Zakres, cel fokusów, zasady, etyka Badacza, możliwości & ograniczenia techniki badawczej, narzędzia online/offline prowadzenia badań.
- ’Must have’ narzędziowy badacza: scenariusz spotkania, dobór Uczestników, synteza danych (raport).
Co otrzymasz:
- Prezentację ppt oraz pdf tablicy kreatywnej Mural (efekt naszej pracy warsztatowej).
- Netografię wartościowych źródeł nt. badań marki.
Daria Siwka / Bio
Zajrzyj na bloga, gdzie znajdziesz opisy realizowanych przeze mnie warsztatów lub badań:
Co o szkoleniu mówią inni uczestnicy