Budowanie wizerunku działu HR (metoda Design Thinking)
Forma Szkolenia: Online lub Offline | Przewodniczka po szlakach EB: Daria Siwka
Godziny: 9:00 – 17:00 (offline) oraz 9:00 – 15:00 (online)
[ZAPYTAJ O SZKOLENIE DEDYKOWANE]
O szkoleniu
Partner dla biznesu czy (jedynie) dostawca usług? Kluczowy ko-kreator kultury organizacyjnej czy wykonawca działań administracyjnych? To, jak widzą, traktują i oceniają Dział HR w Twojej organizacji w dużej mierze zależy od Ciebie. Na warsztacie wspólnie omówimy ‘stan wyjściowy’ oraz zdefiniujemy pożądany wizerunek Zespołu HR uwzględniając kontekst Waszej organizacji, potrzeby biznesu, zasoby oraz możliwości operacyjne. Określimy konkretnie CO NALEŻY ZROBIĆ aby zmienić obraz ‘zastany’ na ‘pożądany’ definiując jakie oczekiwania względem Działu HR mają pracownicy, a jakie liderzy i top management. Wspólnie zmapujemy HR Journey Map oraz zaprojektujemy rozwiązania wykorzystując przy tym fenomenalną metodę pracy kreatywnej, jaką jest Design Thinking.
Ważne:
- Szkolenie poprzedza ok. 2h konsultacji online z przedstawicielem Zamawiającego. Cel: definiowanie „wyzwania wyjściowego” dla grupy.
- Warsztat wyłącznie w formie zamkniętej, dedykowanej Twojemu Zespołowi (grupa >4 osób i więcej).
- W przypadku wybrania warsztatu online: narzędzia spotkania: GoogleMeet/Teams + tablica kreatywna Mural po stronie bardzoHR (nie jest wymagana instalacja po stronie Uczestników).
- W przypadku warsztatu offline: dojazd i nocleg po stronie bardzoHR, zapewnienie warunków szkoleniowych oraz digitalizacja wniosków po stronie Zamawiającego.
- Każdy z uczestników otrzyma niebywale inspirującą książkę twórców metody Design Thinking Tom Kelly i David Kelly: „Twórcza odwaga” (dotyczy wyłącznie formy stacjonarnej).
Dla Kogo?
- Dla Działów HR, które chcą świadomie budować wizerunek zespołu wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji.
- Dla Dyrektorów HR, Managerów HR, którzy poprzez inspirujące, kreatywne i refleksyjne szkolenie chcą docenić swój zespół.
- Dla Zespołów HR, które chcą nauczyć się metody Design Thinking wypracowywując road mapę dla wizerunkowych działań.
Program
- Wprowadzenie. Cel szkolenia. Kontrakt pracy kreatywnej.
- Wizerunek. Marka. Reputacja. Znaczenie pojęć. Wprowadzenie do dyskusji.
- Wizerunek HR w organizacji. Jak nas widzą pracownicy i liderzy oraz top management? Jak nas widzą kandydaci, rynek, branża, otoczenie pracodawcy?
- Praca warsztatowa metodą Design Thinking:
- Etap empatii: prowadzenie wywiadów pogłębionych z odbiorcami usług HR w organizacji lub z Uczestnikami warsztatów (do decyzji).
- Etap syntezy: Mapa Empatii. Mapowanie HR Journey Map (cz. 1).
- Etap definiowania wyzwania wizerunkowego oraz projektowanie rozwiązań (brainstorming x4 metody). Mapowanie HR Journey Map (cz. 2).
- Prototypowanie rozwiązań. 3 techniki prototypowania by odpowiedzieć na pytanie: „jak ma to działać?”.
- Testowanie rozwiązań. „Czy to działa?” – udzielanie feedbacku.
- Design Thinking. Idea metody. Etapy. Przykłady ze świata projektów biznesowych.
- „Następne kroki” w procesie budowania wizerunku HR. Na co się umawiamy jako zespół?
Daria Siwka / Bio
Opinie uczestników moich szkoleń
Renata Iwaniec, HR Business Partner, Deviniti
Dorota Jaworska
Employer Branding Lead, GetresponseOdkrywanie świata Employer Brandingu pod przewodnictwem Darii jest inspirującym doświadczeniem, które szczerze polecam pasjonatom gatunku. Program warsztatów z obszaru kultury organizacji był szyty na miarę naszych potrzeb. Nacisk na praktykę, duża wiedza merytoryczna i świetny sposób na jej przekazanie to niewątpliwe atuty prowadzącej.Przygotowanie, profesjonalizm i zaangażowanie Darii sprawiły, że jako uczestnik warsztatów czułam, że jestem w dobrych rękach.Mam nadzieję, że jeszcze nie raz spotkamy się przy realizacji wspólnych projektów.
Co o szkoleniu mówią inni uczestnicy