Strategiczny Employer Branding – warsztat stacjonarny – Wrocław
Termin szkolenia: 29-30.11.2023 (5 wolnych miejsc)
Godziny: 9:00 – 17:00 (z przerwami kawowymi oraz obiadową)
Miejsce: WenderEDU Business Center, Wrocław | Trener: Daria Siwka | Koszt: 2100 zł + VAT
O szkoleniu
Nie wierzę w PowerPointa. Uważam, że szkolenie oparte wyłącznie na tym narzędziu nie ma tak naprawdę ani owego „powera”, ani zwłaszcza tego „pointa”. A te aspekty są przecież najważniejsze, jeśli trener chce rzeczywiście zaangażować uczestników. Chociaż czasy sprzyjają przekazywaniu wiedzy tylko poprzez prezentację pp, ja staram się jak najwięcej przekazać w formie warsztatowej. Tak abyście nie tylko dowiedzieli się o strategii EB jak najwięcej, ale też doświadczyli jej najważniejszych elementów.
Wiem, co mówię. Jestem przewodniczką po świecie EB od ok. 15 lat. Wspieram pracodawców nie tylko w projektowaniu strategii, ale również w definiowaniu Employee Value Proposition czy w budowaniu punktów styku z marką pracodawcy. I to przy dogłębnym poznaniu grupy docelowej prowadząc wśród niej badania marki.
W pracy projektowej pomaga mi to, że jestem certyfikowaną facylitatką oraz moderatorką metody Design Thinking. Bardzo często korzystam zatem z narzędzi ze świata Agile. Właściwie, ok. 80% czasu mojej pracy to realna praca z pracodawcami. Wierzę bowiem w „EB doing”, a nie tylko w „EB talking”. Dlatego wszystko o czym Wam opowiem i w co Was zaangażuję sprawdziłam w rzeczywistości, w konkretnym działaniu.
Na szlakach EB towarzyszyłam takim firmom, jak Dolby Poland, Deviniti, Hotel Qubus, Toyota, Carlsberg. Lidl, CCC, Grupa Allegro, Opera Software, Aquanet, Eurocash, Audiofon, HICRON, Oceanic, Cersanit, DULUX, Orsay, Limango, Credit Agricole, eurobank, Aryzta, BRUK, Idea Getin Leasing. Tych firm jest o wiele więcej, a ich pozytywny feedback znajdziesz w wielu miejscach na mojej www. To, co dla mnie jest ogromnie ważne, to to, że 80% z nich poleca mnie dalej innym organizacjom! Dowiedzcie się też co myślą o moich szkoleniach inni (opinie znajdziecie na dole strony). Zdecydowana większość z nich wraca do mnie w kolejnych szkoleniach lub zaprasza mnie do projektów wewnętrznych. Czy muszę dłużej Was przekonywać? :)
Warsztat zawiera:
- 1h konsultacji online do wykorzystania w dowolnym terminie (max do 3 miesięcy po szkoleniu),
- prezentację szkoleniową, do której dokładam m.in. bogaty słownik pojęć EB oraz netografię zawierająca ponad 150 ciekawych kampanii i działań pracodawców z Polski i ze świata!
- manual projektowania strategii EB,
- pakiet ponad 15 narzędzi oraz matryc do projektowania strategii marki, prowadzenia pogłębionej analizy marki w formie pdf do samodzielnego wydruku! Będą to m.in. matryce persony a także scenariusze fokusów czy pakiety pytań ankietowych,
- last but not least: certyfikat :)
Dla kogo?
- dla specjalistów HR&EB, którzy chcą zgłębić tajniki projektowania strategii EB oraz prowadzenia projektów,
- dla managerów działów HR, którzy chcą sprawdzić najnowsze narzędzia z obszaru facylitacji pracy zdalnej oraz Design Thinking,
- dla właścicieli firm, którzy chcą wiedzieć jak angażować swoich pracowników w trudnych czasach panemii.
Program:
Dzień 1.:
- Employer & Employee Branding. Synergia marek. Punkty styku z marką (Candidate & Employee Experience).
- Osobowość marki. Emocje marki. Potencjał i ograniczenia marki.
- Strategia EB: definicja, etapy, ryzyka, korzyści.
- Budowa Zespołu Projektowego. Role, cele, obszar zaangażowania.
- Budowa Zespołu Strategicznego. Role, cele, obszar zaangażowania.
- Benchmark działań konkurencji.
- Audyt marki pracodawcy: badania ilościowe oraz jakościowe. Ćwiczymy metody!
- Mapa Interesariuszy oraz Grupy Docelowe pracodawcy. Tworzenie person. Projektowanie działań dla pracowników.
Dzień 2.:
- Projektowanie Employee Value Proposition. Filary marki i najważniejsze pojęcia. Projektowanie działań dla kandydatów.
- Cele strategiczne. Plan działań EB.
- Analiza działań i kampanii EB wybranych pracodawców.
- Archetypy marki. Wybór archetypu głównego i archetypów wspierających.
- „Tone of voice” marki pracodawcy jako podwaliny do strategii komunikacji. Tworzenie contentu i/lub scenariusza postów w wybranym kanale Social media.
Czego dowiesz się na warsztacie:
- Czym są i jaki rodzaj doświadczenia mogą oferować “punkty styku” na ścieżkach CX&EX.
- Jak tworzyć projekty EB za “złotówkę” i te z trochę większym budżetem.
- Jak zaplanować strategię EB dla swojej organizacji od “A do Z”.
- Na czym polega pozycjonowanie marki oraz jak zdefiniować Employee Value Proposition (i to przy udziale pracowników!).
- W jaki sposób zdecydować która z grup docelowych jest dla Ciebie priorytetowa, która poboczna, a która pośrednia.
- W jaki sposób pytać pracowników o ich opinię na temat miejsca pracy, zaangażowanie, potrzeby względem komunikacji wewnętrznej, itp.
- Jak zaprojektować strategię EB mając na to np. tylko dwa miesiące.
- Jak prowadzić działania EB w czasach pandemii.
Narzędzia, jakie poznasz na szkoleniu:
- Szybkie: rundka „dokończ zdania”, pytania wprowadzające do dyskusji, Net Promoter Score, wagowanie, „szybkie 8ki”.
- Refleksyjne: „list do pracodawcy”, „narysuj/opisz pracodawcę jako (postać, samochód, drzewo, itp.)…”, „Lot Balonem”.
- Skojarzenia wspomagane: „Chiński portret”, praca na metaforze, moodboard, „Analogie”, „Karty Brandów”.
- Podsumowujące: obawy-nadzieje, Tablica Ogłoszeń, stop/start/continue, „Day in the Life of”, Tablica Kanban, „9 factors of Employee Experience”, Mapa Interesariuszy, Persona, Macierz „Czas vs. Koszt”, Tablica Eisenhowera, MoSCoW, AIDA.
Daria Siwka / Bio
Zobacz jak szkolenia oceniają uczestnicy
Opinie innych uczestników