blogi firmoweBlog jest czymś pomiędzy stroną kariery a karierowym profilem społecznościowym. Umożliwia szczegółowe przedstawienie tematu, buduje zaangażowanie kandydatów w markę i może być też świetnym narzędziem komunikacji wewnętrznej. Daje ogrom możliwości w Employer Brandingu. Nic, tylko korzystać!

 

 

 

Prawdziwy blog to prowadzony systematycznie, przy współudziale pracowników i dające wartość jego użytkownikom narzędzie Employer Branding. Kompletnie niedoceniane przez polskich pracodawców. Omijane w strategiach EB ze względu na generowanie przez niego dużych zasobów czasu i energii. Zwyczajnie, aby blog był wartościowy musi prowadzić to ktoś, kto ma „lekkie pióro” lub chociażby zdolności organizatorskie, by motywować innych do dostarczania tekstów. Choć pracy przy nim dużo (teksty powinny być wrzucane regularnie i dotyczyć tego, co interesuje daną społeczność użytkowników), to ogrom korzyści, jakie ze sobą niesie jest dużo.

 

5 rzeczy, które da Ci blog:

  1. Pokaże know-how zespołu. Zastanów się co jest lepsze: mówienie o tym, że wśród Was pracują profesjonaliści, czy pokazanie tej wiedzy na konkretnych projektach, sytuacjach, zdarzeniach?
  2. Dostarczy realnej wartości Twoim użytkownikom (czyli potencjalnym kandydatom), gdyż przedstawiać będzie kulturę organizacji w sposób wiarygodny i rzetelny. Tym samym dasz im pretekst do ponownego zajrzenia na Twoją stronę kariery. Uzyskasz to angażując swoich pracowników do tego projektu.
  3. Pomoże Twoim kandydatom odpowiedzieć sobie na pytanie czy będą pasować do Twojej organizacji. To wprost przełoży się na większą trafność kandydatur i lepsze przygotowanie potencjalnych pracowników do udziału w procesie rekrutacji.
  4. Blogi i poszczególne artykuły dużo częściej, niż strona kariery polecana jest przez użytkowników. Jeśli zsynchronizujesz blogowe wpisy z wtyczkami społecznościowymi oraz umożliwisz ich komentowanie udostępniane treści będą skutecznie wspierać działania employerbrandingowe.
  5. Wreszcie, wpłynie na SEO czyli pozycję Twojej strony kariera w wynikach wyszukiwania. Dziś, jeśli nie ma Cię w Googlu (czyli na pierwszej stronie wyników) to nie istniejesz. A Google docenia te witryny, które regularnie dostarczają użytkownikom wartościowe treści…

Warto rozważyć te argumenty, jeśli jednym z elementów Waszego Employee Value Proposition jest ‘know-how organizacji i profesjonalizm ludzi, którzy w niej pracują”. Od dawna rozumie to między innymi Making Waves Polska, firma IT z siedzibą w Krakowie. Od wielu miesięcy dzielą się z użytkownikami informacjami na temat nowoczesnych technologii, metodologii prowadzenia projektów a także (oczywiście!) specyfiką pracy w tej niebanalnej firmie.

Innym blogiem, który raz po raz podglądam to blog prowadzony przez Ceneo.pl. Wypad testerów za miasto, inicjatywy pracowników, szczegóły programu stażowego, migawki z wykładów uczelnianych prowadzonych przez pracowników – to tylko niektóre elementy kolorowego ‘krajobrazu’ pracy w firmie z branży e-commerce.

 

Pisanie bloga to nie tylko element wizerunkowy. To dostarczanie realnej wartości użytkownikom (wiedza!), możliwość przedstawienia kultury organizacyjnej oraz pracowników, którzy tworzą ją na co dzień. Nie trzeba się bać blogów! Wystarczy dobry plan, zacięcie organizacyjne lub copywriterskie i… jednak trochę cierpliwości ;-) Korzyści jednak w Employer Brandingu daje mnóstwo i warto po nie sięgnąć.

 

Źródło grafiki tu.

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

2 thoughts on “Blog firmowy jako narzędzie budowania wizerunku pracodawcy

  1. AUTHOR

Skomentuj wpis