Jedyna taka integracja, czyli One Cognifide Day [case]

Pieczenie chleba, Lego, perkusja, bitcoiny, a także hackathon czy spotkanie z szefami w konwencji “Ask me anything”. Ten

Pieczenie chleba, Lego, perkusja, bitcoiny, a także hackathon czy spotkanie z szefami w konwencji “Ask me anything”.

Ten event Cognifide gromadzi prawie 400 pracowników ze wszystkich oddziałów firmy. Organizowany przez multidyscyplinarny zespół, bardzo wysoko oceniany przez uczestników (83,2% z nich dało “piątkę” zeszłorocznej imprezie!), spójny z wartościami firmy i niesamowicie angażujący. Przeczytajcie moją rozmowę z Magdaleną Owsianą, PR&Marketing Managerem Cognifide i śmiało inspirujcie się wnioskami, które Magda zbiera już od trzech edycji „One Cognifide Day”.

Cognifide wywodzi się z mojego ukochanego Poznania. Już Was zatem lubię! Pamiętam, gdy mieszkałam w stolicy Wielkopolski, że 10-12 lat temu byliście jeszcze niewielkim zespołem.

MO: A teraz urośliśmy do ponad 400 pracowników, z czego 300 osób pracuje w Polsce! Mamy biura w Bydgoszczy, Londynie i w Nowym Jorku. Nasze technologie pomagają globalnym markom budować ich obecność w Internecie. W skład tych usług wchodzi m.in. budowanie platform marketingowych, opartych o systemy zarządzania treścią (CMS), rozwijanie autorskich produktów wspierających działania marketerów czy wsparcie na wielu technicznych płaszczyznach działania.  Należymy do WPP, globalnego holdingu marketingowego, zatrudniającego ponad 130 tysięcy pracowników w 112 krajach.

Jak taką liczbę pracowników zlokalizowanych w 4 punktach na mapie integrować wokół kultury firmy?

MO: Jednym ze sposobów na wzmacnianie relacji i komunikacji, wymianę wiedzy, pomysłów oraz pasji jest One Cognifide Day*, którego trzecią edycję zorganizowaliśmy niedawno w lutym. Spotkanie to doskonała okazja do tego, aby poznać swoich współpracowników od zupełnie innej strony.

W ciągu dnia bierzemy udział w różnych rodzajach aktywności. Część z nich jest bezpośrednio związana z biznesem: prezentacje, podsumowujące działania i plany firmy czy – jak w ubiegłych latach – warsztaty dotyczące wartości i kultury.

Hmmm, jak na razie ta impreza jest dość podobna do wszystkich innych imprez organizowanych przez pracodawców. Co wyróżnia Waszą? Jak osiągacie tak wysokie oceny wśród pracowników?

MO: No właśnie. Prezentacje, plany biznesowe i projektowe są potrzebne; rozmawiamy o nich w sposób jak najbardziej interesujący i angażujący. Chcemy jednak czegoś więcej: poznawać się nawzajem. Nasz event to także koleżeńskie prezentacje, dotyczące zarówno zagadnień zawodowych, jak i zainteresowań (tegoroczne tematy to m.in. sztuka wystąpień, bitcoiny oraz prowadzenie projektów). Ostatnią częścią wydarzenia są “hobby booths” – stoiska pracowników, na których prezentują oni swoje pasje i zainteresowania. W tym roku zorganizowaliśmy ich aż 23! Wśród nich: wystawa Lego i modeli kolejowych, nauka języka polskiego dla obcokrajowców, gry planszowe, CSR i zrównoważony rozwój, stolarstwo, fotografia, astronomia, robienie sera i chleba, projektowanie wnętrz, bookbinding, paragliding, podróżowanie i wiele innych. W ubiegłych latach zdarzały się takie pomysły, jak pszczelarstwo, ratownictwo i pierwsza pomoc, granie na instrumentach (gitara, perkusja, trąbka) czy ciemnia fotograficzna. Dzień zakończył się dodatkowo wspólną imprezą integracyjną.

Świetnie! To musiało być bardzo ciekawe podróżować pomiędzy stoiskami by zaczerpnąć choć trochę z pasji współpracowników. Podoba mi się to, że nie ograniczacie się do pokazywania pasji wyłącznie na zdjęciach (jak czyni to wielu pracodawców na www), ale stwarzacie im możliwość zarażania innych swoim entuzjazmem.

MO: Właśnie! Robimy to, bo to naturalna realizacja naszych wartości i podejścia do pracy. A jedną z rzeczy absolutnie kluczowych jest otwartość. Na co dzień można bezpośrednio zadać pytanie na czacie naszemu CEO – Miro Walkerowi czy spotkać się z Dyrektorem Zarządzającym spółki w Polsce – Marcinem Stańczykiem. W One Cognifide Day idziemy o krok dalej, organizując panel dyskusyjny pod hasłem “Ask me anything”. W jego trakcie każdy może zadać takie pytanie, jakie uważa za istotne. Ludzie bawią się tą konwencją: obok pytań o przyszłość firmy pojawiają się także takie w stylu: “Czy lepsze jest Star Wars czy Star Trek?” lub “Czy łatwiej byłoby pokonać 100 koni wielkości kaczek czy 1 kaczkę wielkości konia?”.

Ciekawa jestem odpowiedzi…

MO: Zdania były podzielone, choć istotną kwestią była liczba nóg… ?

Chętnie Ci jednak opowiem jeszcze o imprezie towarzyszącej One Cognifide Day: Hackathonie. Wzięło w nim udział prawie 90 pracowników. Zespoły wypracowały 16 nowych rozwiązań, które mogą być wdrożone w projekty i działania firmy. Zwycięzcy Hackathonu mieli okazję zaprezentować się przed całą firmą w czasie One Cognifide Day. Tegoroczna impreza odbyła się pod hasłem The Future. Skupialiśmy się w niej na tym, co niesie ze soba przyszłość, zarówno w kontekście firmy, jak i szerzej np. w kontekście technologii. Naturalnym było więc połączenie świętowania z Hackathonem.

Czy możesz mi zdradzić jeszcze parę szczegółów od strony organizacyjnej? No wiesz, oprócz warsztatów czy ciekawych dyskusji ludzie muszą coś jeszcze zjeść.

MO: Imprezę tworzymy sami od podstaw. Zespoły Office, PR i Marketing oraz IT przy wsparciu zarządu i managementu działają w taki sposób, aby jak najlepiej dopasować wydarzenie do potrzeb i oczekiwań uczestników. Dbamy o sprawną organizację, odpowiednie umiejscowienie, ale też o tak prozaiczne sprawy jak jedzenie, dopasowane do poszczególnych diet (np. wegańskiej, wegetariańskiej, bez laktozy i glutenu). To oznacza zorganizowanie ponad 1000 różnych kawałków ciasta, 800 zdrowych kanapek i sałatek czy ponad 2000 kawałków sushi na wieczorną imprezę, kończącą dzień. Przygotowania trwają właściwie przez cały rok. Po wydarzeniu zawsze badamy, jak zostało odebrane i jakie są sugestie na przyszłość. Na tegoroczne wyniki jeszcze musimy trochę poczekać, choć „korytarzowe feedbacki” uznały wydarzenie za najlepsze ze wszystkich dotychczasowych.

*One Cognifide Day jest częścią jednego z filarów strategii EB Cognifide – relaksu i dobrej zabawy. Strategia Feel Good @Cognifide nastawiona jest na zapewnienie wellbeingu i wellness pracownikom. Jej pozostałe części to: zdrowie i styl życia, dobre samopoczucie oraz przyjazne otoczenie.

Zobacz video z poprzednich imprez (tegoroczne podsumowanie video opublikujemy na początku marca):

 

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

Skomentuj wpis