Strategia marki pracodawcy, wdrożenie wartości w życie w organizacji czy projekty HR i EB metodą Design Thinking? Sprawdź co możesz zyskać wybierając bardzoHR [dowody!]

Co nas, konsumentów, najbardziej przekonuje do danej usługi lub produktu? Rekomendacje, czyli opinie innych osób! To oni, wg

Co nas, konsumentów, najbardziej przekonuje do danej usługi lub produktu? Rekomendacje, czyli opinie innych osób! To oni, wg niezliczonych badań, są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji (np. Gemius, Edelman). I ja postanowiłam z nich skorzystać, wskazując trzy kluczowe obszary, w których możesz mnie potrzebować.

Cześć! Tu Daria Siwka, Twoja Przewodniczka po świecie Employer Branding & Kultury Organizacyjnej. Często słyszę od Was pytania: „Dario, jak wygląda współpraca z Tobą?”, „Jakie są efekty Twoich działań?”, „Skąd mam wiedzieć, że to zadziała w mojej firmie?”.

I wiecie co? Zamiast opowiadać, postanowiłam pokazać. Mam na to mnóstwo dowodów – i to nie byle jakich, bo prosto od wspaniałych ludzi, z którymi miałam przyjemność pracować! Te dowody to +30 rekomendacji, które zebrałam w ostatnim czasie na moim profilu linkedIn.

Przeanalizowałam je i odkryłam, że najczęściej doceniacie trzy kluczowe etapy naszej podróży. Dziś opowiem o nich więcej, oddając głos moim Klientom i Partnerom. Zobaczcie sami:

Szlak 1.: Strategia Marki Pracodawcy

Budowanie marki pracodawcy to nie jest seria przypadkowych działań, ale przemyślana i spójna strategia. To podróż, w którą zabieram Wasze zespoły, abyśmy wspólnie odkryli, co czyni Waszą firmę wyjątkowym miejscem pracy.

  • Proces: wszystko zaczyna się od głębokiego zrozumienia organizacji. Jak opowiada o mnie Agnieszka Gostkowska-Szmyt z Unilever, jestem „prawdziwą przewodniczką, dopasowującą kierunek i szybkość wędrówki do potrzeb i dojrzałości klienta”. Prowadzę przez „solidną diagnozę stanu obecnego, uczciwe zmierzenie się ze słabościami, analizę konkurencji aż po pozycjonowanie i mój faworyt – Tone of voice”. To właśnie dzięki temu procesowi powstają „solidne strategie, a potem skuteczne działania”.
  • Projekty: każdy projekt to dla mnie partnerstwo. Magdalena Kałużna-Litwin z TIMOCOM ujęła to idealnie: „Współpraca z Darią to coś więcej niż realizacja projektu – to strategiczne partnerstwo”. W każdym projekcie stawiam na transparentną komunikację i analityczne podejście, co „przekłada się na oszczędność czasu i zasobów”. Celem jest realny wpływ na biznes i, jak dodaje Anna Miłosz z Gedeon Richter, przekuwanie „wyzwań w szanse”. To fantastyczna przygoda, która często trwa dalej, bo jak zauważyła Katarzyna Sotowicz również z Gedeon Richter: „z Darią kontynuujemy nasze działania i z radością patrzymy na kolejne etapy współpracy”.
  • Warsztaty: moje warsztaty to esencja praktycznej wiedzy. Grażyna Victor z Tornos Technologies podkreśla, że ceni je za dynamikę i to, że przekroczyły jej oczekiwania, a Paulina Balicka z Etteplan nazywa je „kopalnią wiedzy, mnóstwem przykładów i konkretów”. To czas, kiedy teoria spotyka się z praktyką, a jak mówi Joanna Targońska ze Scanfill, jest to „jedno z najlepszych szkoleń, na jakich byłam. Bardzo dużo konkretnych treści i przykładów, dużo zadań i inspiracji”.
Propozycje szkoleń, jakie mogę dla Ciebie przeprowadzić znajdziesz na mojej stronie. Szkolenia otwarte lub zamknięte, dla pojedynczych specjalistów lub całych zespołów. Szkolę z Employer Brandingu, definiowania kultury organizacyjnej, z prostego języka w HR & EB (nowe szkolenie!), z projektowania i wdrażania programów ambasadorskich.

Taką cudną rekomendację znalazłam w przestworzach internetu. Ktoś zapytał o szkolenia, Kasia Motała z BLUMa odpowiedziała. I ludzie robią to z własnej woli! Jestem przeszczęśliwa :-)

Szlak 2.: Kultura Organizacyjna i Wartości

Marka pracodawcy bez autentycznej kultury i wartości jest tylko pustą obietnicą. Dlatego tak dużą wagę przykładam do pracy u podstaw – do odkrywania i nazywania tego, co dla danej organizacji najważniejsze.

  • Proces: zaczynamy od redefinicji lub odkrycia wartości. Natalia Możdżonek ze SPOCa wspomina, że zaprojektowałam „bardzo klarowny proces, towarzysząc im na każdym jego etapie”. Z łatwością zyskuję zaufanie uczestników, bo jak mówi Magdalena Piekosz z Saint Gobain Glassolutions, jestem nie tylko „wiedzącą ekspertką”, ale „partnerką, która zakasała rękawy, odkrywała i nazywała razem z zespołem to, co było dla nich nieodkryte i nienazwane”.
  • Projekty: projektowanie kultury organizacyjnej to praca zespołowa. Adam Pijanowski ze SPOCa wspomina, że decyzja o pracy nad wartościami była „dobrą decyzją”, a przy mnie słowo „profesjonalizm” odzyskuje swoje właściwe znaczenie. Skupiamy się na tym, by wartości nie były tylko hasłami na ścianie, ale realnie żyły w organizacji.
  • Warsztaty: warsztaty o wartościach i kulturze to przestrzeń do partnerskiej dyskusji i tworzenia realnych rozwiązań. Marta Kwiecień z PKO doceniła to, że „dzięki osadzeniu warsztatu w naszym kontekście, już bezpośrednio po nim mogliśmy przełożyć wiedzę i wypracowane pomysły w nasze działania i strategię”. To właśnie wtedy dzieje się magia – teoria staje się praktyką, która ma realny wpływ na Waszą firmę.
Od badań, przez copywriting aż po rozwiązania systemowe i operacyjne. Zamów u mnie proces definiowania i wdrażania wartości w życie organizacji.

Szlak 3.: projektowanie działań HR & EB metodą Design Thinking

W mojej pracy często sięgam po Design Thinking. To podejście, które pozwala tworzyć innowacyjne rozwiązania odpowiadające na potrzeby pracowników bądź kandydatów. Stawiamy je w centrum, słuchamy i projektujemy wyjątkowe doświadczenia z kontaktu z marką pracodawcy.

  • Proces, Projekt, Warsztaty: te trzy elementy w Design Thinking nierozerwalnie się łączą. Joanna Kuźmińska z Play świetnie to podsumowała, pisząc o dwudniowych warsztatach: „Już od etapu przygotowania warsztatu było widać, że to będzie dobrze wykorzystany czas. Daria potrafi zadawać dobre pytania, słuchać i bardzo szybko wyciągać wnioski”. W efekcie nie tylko „zrealizowaliśmy cel główny, ale dostaliśmy dodatkową dawkę wiedzy o metodzie Design Thinking, która przyda nam się w dalszych pracach nad projektem”. To pokazuje, że praca warsztatowa jest jednocześnie procesem i projektem, który przynosi konkretne, długofalowe rezultaty. Potrzebujesz zaprojektować on-boarding? Tu przeczytasz jak zrobiłam to dla InterRisk.

Popracuj nad wizerunkiem działu HR metodą Design Thinking! Zdjęcie z warsztatów przeprowadzonych dla kilkunastoosobowego działu HR.

Wasze słowa to dla mnie największa nagroda i potwierdzenie, że to, co robię realnie rozwija organizacje. Dziękuję za każdą rekomendację – to dzięki Wam wiem, że moja energia, pasja i zaangażowanie przekładają się na realne zmiany, które potrzebne są tak biznesowi, jak i pracujących w nich ludziom.

Szkolę też NGO’sy! Na zdjęciu harcerze ZHP po zajęciach z DT.

A jeśli czujesz, że Twoja firma jest gotowa na podobną podróż – czy to w obszarze strategii EB, kultury organizacyjnej czy innowacyjnych rozwiązań HR & EB – koniecznie daj znać. Umów się na bezpłatne konsultacje HR & EB. Już w trakcie pierwszej godziny podpowiem Ci jakie strategiczne kroki warto podjąć by przybliżyć markę do oczekiwanej zmiany.

 

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Zapisz się na newsletter bardzoHR






Podziel się

Skomentuj wpis