Co nas, konsumentów, najbardziej przekonuje do danej usługi lub produktu? Rekomendacje, czyli opinie innych osób! To oni, wg niezliczonych badań, są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji (np. Gemius, Edelman). I ja postanowiłam z nich skorzystać, wskazując trzy kluczowe obszary, w których możesz mnie potrzebować.
Cześć! Tu Daria Siwka, Twoja Przewodniczka po świecie Employer Branding & Kultury Organizacyjnej. Często słyszę od Was pytania: „Dario, jak wygląda współpraca z Tobą?”, „Jakie są efekty Twoich działań?”, „Skąd mam wiedzieć, że to zadziała w mojej firmie?”.
I wiecie co? Zamiast opowiadać, postanowiłam pokazać. Mam na to mnóstwo dowodów – i to nie byle jakich, bo prosto od wspaniałych ludzi, z którymi miałam przyjemność pracować! Te dowody to +30 rekomendacji, które zebrałam w ostatnim czasie na moim profilu linkedIn.
Przeanalizowałam je i odkryłam, że najczęściej doceniacie trzy kluczowe etapy naszej podróży. Dziś opowiem o nich więcej, oddając głos moim Klientom i Partnerom. Zobaczcie sami:
Szlak 1.: Strategia Marki Pracodawcy
Budowanie marki pracodawcy to nie jest seria przypadkowych działań, ale przemyślana i spójna strategia. To podróż, w którą zabieram Wasze zespoły, abyśmy wspólnie odkryli, co czyni Waszą firmę wyjątkowym miejscem pracy.
- Proces: wszystko zaczyna się od głębokiego zrozumienia organizacji. Jak opowiada o mnie Agnieszka Gostkowska-Szmyt z Unilever, jestem „prawdziwą przewodniczką, dopasowującą kierunek i szybkość wędrówki do potrzeb i dojrzałości klienta”. Prowadzę przez „solidną diagnozę stanu obecnego, uczciwe zmierzenie się ze słabościami, analizę konkurencji aż po pozycjonowanie i mój faworyt – Tone of voice”. To właśnie dzięki temu procesowi powstają „solidne strategie, a potem skuteczne działania”.
- Projekty: każdy projekt to dla mnie partnerstwo. Magdalena Kałużna-Litwin z TIMOCOM ujęła to idealnie: „Współpraca z Darią to coś więcej niż realizacja projektu – to strategiczne partnerstwo”. W każdym projekcie stawiam na transparentną komunikację i analityczne podejście, co „przekłada się na oszczędność czasu i zasobów”. Celem jest realny wpływ na biznes i, jak dodaje Anna Miłosz z Gedeon Richter, przekuwanie „wyzwań w szanse”. To fantastyczna przygoda, która często trwa dalej, bo jak zauważyła Katarzyna Sotowicz również z Gedeon Richter: „z Darią kontynuujemy nasze działania i z radością patrzymy na kolejne etapy współpracy”.
- Warsztaty: moje warsztaty to esencja praktycznej wiedzy. Grażyna Victor z Tornos Technologies podkreśla, że ceni je za dynamikę i to, że przekroczyły jej oczekiwania, a Paulina Balicka z Etteplan nazywa je „kopalnią wiedzy, mnóstwem przykładów i konkretów”. To czas, kiedy teoria spotyka się z praktyką, a jak mówi Joanna Targońska ze Scanfill, jest to „jedno z najlepszych szkoleń, na jakich byłam. Bardzo dużo konkretnych treści i przykładów, dużo zadań i inspiracji”.
Propozycje szkoleń, jakie mogę dla Ciebie przeprowadzić znajdziesz na mojej stronie. Szkolenia otwarte lub zamknięte, dla pojedynczych specjalistów lub całych zespołów. Szkolę z Employer Brandingu, definiowania kultury organizacyjnej, z prostego języka w HR & EB (nowe szkolenie!), z projektowania i wdrażania programów ambasadorskich. |

Taką cudną rekomendację znalazłam w przestworzach internetu. Ktoś zapytał o szkolenia, Kasia Motała z BLUMa odpowiedziała. I ludzie robią to z własnej woli! Jestem przeszczęśliwa :-)
Szlak 2.: Kultura Organizacyjna i Wartości
Marka pracodawcy bez autentycznej kultury i wartości jest tylko pustą obietnicą. Dlatego tak dużą wagę przykładam do pracy u podstaw – do odkrywania i nazywania tego, co dla danej organizacji najważniejsze.
- Proces: zaczynamy od redefinicji lub odkrycia wartości. Natalia Możdżonek ze SPOCa wspomina, że zaprojektowałam „bardzo klarowny proces, towarzysząc im na każdym jego etapie”. Z łatwością zyskuję zaufanie uczestników, bo jak mówi Magdalena Piekosz z Saint Gobain Glassolutions, jestem nie tylko „wiedzącą ekspertką”, ale „partnerką, która zakasała rękawy, odkrywała i nazywała razem z zespołem to, co było dla nich nieodkryte i nienazwane”.
- Projekty: projektowanie kultury organizacyjnej to praca zespołowa. Adam Pijanowski ze SPOCa wspomina, że decyzja o pracy nad wartościami była „dobrą decyzją”, a przy mnie słowo „profesjonalizm” odzyskuje swoje właściwe znaczenie. Skupiamy się na tym, by wartości nie były tylko hasłami na ścianie, ale realnie żyły w organizacji.
- Warsztaty: warsztaty o wartościach i kulturze to przestrzeń do partnerskiej dyskusji i tworzenia realnych rozwiązań. Marta Kwiecień z PKO doceniła to, że „dzięki osadzeniu warsztatu w naszym kontekście, już bezpośrednio po nim mogliśmy przełożyć wiedzę i wypracowane pomysły w nasze działania i strategię”. To właśnie wtedy dzieje się magia – teoria staje się praktyką, która ma realny wpływ na Waszą firmę.
Od badań, przez copywriting aż po rozwiązania systemowe i operacyjne. Zamów u mnie proces definiowania i wdrażania wartości w życie organizacji. |
Szlak 3.: projektowanie działań HR & EB metodą Design Thinking
W mojej pracy często sięgam po Design Thinking. To podejście, które pozwala tworzyć innowacyjne rozwiązania odpowiadające na potrzeby pracowników bądź kandydatów. Stawiamy je w centrum, słuchamy i projektujemy wyjątkowe doświadczenia z kontaktu z marką pracodawcy.
- Proces, Projekt, Warsztaty: te trzy elementy w Design Thinking nierozerwalnie się łączą. Joanna Kuźmińska z Play świetnie to podsumowała, pisząc o dwudniowych warsztatach: „Już od etapu przygotowania warsztatu było widać, że to będzie dobrze wykorzystany czas. Daria potrafi zadawać dobre pytania, słuchać i bardzo szybko wyciągać wnioski”. W efekcie nie tylko „zrealizowaliśmy cel główny, ale dostaliśmy dodatkową dawkę wiedzy o metodzie Design Thinking, która przyda nam się w dalszych pracach nad projektem”. To pokazuje, że praca warsztatowa jest jednocześnie procesem i projektem, który przynosi konkretne, długofalowe rezultaty. Potrzebujesz zaprojektować on-boarding? Tu przeczytasz jak zrobiłam to dla InterRisk.

Popracuj nad wizerunkiem działu HR metodą Design Thinking! Zdjęcie z warsztatów przeprowadzonych dla kilkunastoosobowego działu HR.
Wasze słowa to dla mnie największa nagroda i potwierdzenie, że to, co robię realnie rozwija organizacje. Dziękuję za każdą rekomendację – to dzięki Wam wiem, że moja energia, pasja i zaangażowanie przekładają się na realne zmiany, które potrzebne są tak biznesowi, jak i pracujących w nich ludziom.
A jeśli czujesz, że Twoja firma jest gotowa na podobną podróż – czy to w obszarze strategii EB, kultury organizacyjnej czy innowacyjnych rozwiązań HR & EB – koniecznie daj znać. Umów się na bezpłatne konsultacje HR & EB. Już w trakcie pierwszej godziny podpowiem Ci jakie strategiczne kroki warto podjąć by przybliżyć markę do oczekiwanej zmiany.