4 wystąpienia na TED.com, które przybliżą Ci ideę Design Thinking

Potrzebujesz niewiele ponad godzinę by zobaczyć je wszystkie. Doświadczysz zaskoczenia, zdziwienia, zabawy i refleksji. „O projektowaniu zorientowanym na

Potrzebujesz niewiele ponad godzinę by zobaczyć je wszystkie. Doświadczysz zaskoczenia, zdziwienia, zabawy i refleksji.

„O projektowaniu zorientowanym na użytkownika”, David Kelley

„Przynosiliśmy prototyp zakryty czarnym suknem, stawialiśmy go na stole konferencyjnym, ściągaliśmy czarną zasłonę i wszyscy zaczynali ochać i achać” – tak David Kelley wspomina czasy, gdy prototypował dla firm z Doliny Krzemowej. Dla tych wspomnień, smaczków towarzyskich, śmiechów i chichów, ale przede wszystkim dla materiałów filmowych pokazujących poszczególne rozwiązania warto obejrzeć jego wystąpienie na TED.com. Me serce skradł prototyp przymierzalni, który miał wbudowane 'magiczne lustro’ pokazujące obraz z 3 sekundowym opóźnieniem. Dzięki niemu można było zobaczyć jak się wygląda z tyłu:). Są też inne ciekawe i cenne projekty. Jak ten realizowany w Kenii, dla/we współpracy z 19 000 tamtejszymi firmami. Nie będę zdradzać szczegółów, koniecznie obejrzyjcie!

 

W kolejnym materiale, David opowiada o tym „Jak zyskać kreatywną wartość siebie” przekonując, że kreatywność rodzi się razem z nami, jednak zaniedbana, krytykowana schodzi z biegiem czasu na dalszy plan. Ten lęk przed oceną zna każdy z nas. Co ważne, można ją odzyskać. Krok po kroku. Posłuchaj jak David podpowiada w jaki sposób to zrobić. Posłuchaj też o kolejnych arcyciekawych (i ogromnie ważnych!) przykładach realizacji projektów metodą Design Thinking. Jedną z nich zapewne widziałeś w szpitalu. Mowa o urządzeniu do rezonansu magnetycznego dla dzieci. Niesamowity projekt!

 

Pora na drugie nazwisko, tak często odmieniane przez przypadki w świecie Design Thinking. Tim Brown, bo o nim mowa, ze sceny TED.com w „Designers – think big!” przekonywał, że warto zamienić 'projektowanie’ na 'myślenie projektowe’. Zaczyna odważnie, bo od wymienienia projektów, które… mu się nie udały jako projektantowi. Roger Martin, profesor biznesu na Uniwersytecie w Toronto zdefiniował „myślenie integracyjnym” dając tym samym 'podwaliny’ pod metodę Design Thinking. W rzeczonym wystąpieniu możecie posłuchać o łączeniu potrzeb ludzkich z techniczną wykonalnością oraz z biznesową opłacalnością. To, co je spaja, to zastąpienie bezosobowej relacji pomiędzy Klientem a producentem – współuczestniczeniem w projektowaniu doświadczenia:

Na koniec wystąpienie „O kreatywności i zabawie”, w czasie którego poczujecie jak to jest być dzieckiem. Tim Brown w prostym ćwiczeniu rozgrzeje Wasze głowy (przyda się do tego papier i długopis) oraz zachęci do tego by nie bać się być kreatywnym, a przy tym dobrze się bawić:). Kilka radosnych przykładów, a nawet też jedno empiryczne doświadczenie zaproponuje Ci ze sceny. Uśmiechniesz się nie raz! Zrozumiesz też, że kreatywność jest jak mięsień. Trzeba ją po prostu ćwiczyć!

 

O Design Thinking przeczytasz jeszcze tu:

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

Skomentuj wpis