Powroty, ach powroty. Sprawdź jak pięć firm przygotowało się na powrót swoich pracowników w czasach COVID-19

Powoli wracamy do normalności. Przyzwyczailiśmy się do noszenia maseczek, dezynfekowania rąk przed wejściem do sklepu, spacerów na osiedlu

Powoli wracamy do normalności. Przyzwyczailiśmy się do noszenia maseczek, dezynfekowania rąk przed wejściem do sklepu, spacerów na osiedlu (a nawet ciut dalej). Za chwilę przyzwyczaimy się też zapewne do pracy w biurze. Zakazy i nakazy przestaną być niewygodne i znów nasze centra biurowe zaczną tętnić życiem. Przynajmniej na to po cichu liczą wszyscy moi rozmówcy.

W firmie Pegasystems Software Ltd. pracować możesz zdalnie, ale jeśli chcesz – czeka na Ciebie przygotowane biuro. Jak mówi mi Dyrektor Oddziału, Jarosław Maślanka, owe „niedogodności” da się jakoś przeżyć:

Oczywiście stosujemy się do zaleceń mierzenia temperatury przed wyjściem z domu czy noszenia maseczki na stałe w biurze. Ponadto wprowadziliśmy zasadę, że w sali konferencyjnej przebywać jednocześnie mogą max 2 osoby (oczywiście w maseczkach). Wprowadziliśmy też rotację zespołów oraz biurek (nie mówiąc już o zasadzie „czystego biurka”). Zgodnie z zaleceniami wyłączyliśmy też kuchnie z użytku wraz z wyposażeniem. Jest również zakaz zamawiania przesyłek czy posiłków do biura.

To są oczywiście standardowe zalecenia, ale w Pegasystems pojawiło się coś jeszcze. Specjalne uchwyty na klamkę wydrukowane przez pracowników na drukarce 3D. To się nazywa zaangażowany zespół!

W Synergy Codes korzystanie z dobrodziejstw home office nie jest dla firmy niczym nowym, jednak praca zdalna całego zespołu na taką skalę i przez tak długi czas była zdecydowanie pierwszą taką sytuacją w historii. Jak mówi mi Aleksandra Bury, HR Manager tęsknota za pracą w biurze wielu zaczęła dawać się we znaki:

Stopniowy powrót do normalności w końcu nam na to pozwolił. Dlatego z tej okazji przygotowaliśmy dla naszych pracowników pakiety powitalne. Znalazły się w nich nasze obrandowane maseczki ochronne, poręczne żele antybakteryjne oraz kartki powitalne.  U nas też zdecydowaliśmy się wprowadzić system dyżurów, który pozwoli stopniowo przyzwyczaić się do nowej rzeczywistości. Zadbaliśmy też o naszą biurową „dżunglę”, która zapewni nam czyste i świeże powietrze. Nie możemy się doczekać i przeogromnie cieszymy się, że wracamy wszyscy cali i zdrowi!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tęsknotę widać też w innej firmie IT. RST Software Masters i biuro we Wrocławiu nie może doczekać się powrotu pracowników. Video, gdzie głównym bohaterem jest biuro (!) nakręcili Martyna i Robak (którego znacie z kampanii „Gdzie prowadzi #Twoja droga?” opisanego przeze mnie wcześniej tutaj). Jak mówi Małgorzata Maskiewicz, Brand Geeks z RST: 

Niemalże 100% firmy pracuje zdalnie, ale chcemy dbać o dobre emocje, które budowało nasze biuro na co dzień. Dlatego też pokazaliśmy kultowe już RST Meethub, przeszliśmy się z kamerą po pokojach – puszczając oko do naszych pracowników:). Dobra atmosfera to przecież spoiwo naszej kultury organizacyjnej. To video pokazuje na nasz temat bardzo dużo! Koniecznie zobaczcie!

Tour de RST

🥰 Postanowiliśmy wraz z Martyną, naszym Company Angel przenieść się na chwilę do RST i umilić naszym pracownikom oczekiwanie na powrót do biura i przypomnieć za czym najbardziej wszyscy tęsknimy!👉 Dlatego zapraszamy Was serdecznie na szybki Tour de RST <3 🙌 Przejdźcie się razem z Martyną korytarzami naszego biura przy ulicy Racławickiej, zajrzyjcie do pokoju naszego CEO Krzyśka, dziewczyn z Hire Squad, Bobrów Brand Geeks, czy zespołu Panthers i zobaczcie za czym tak bardzo tęsknimy!PS. Zapraszamy Was również do lektury ostatniego artykułu Martyny, w którym pisze jak usprawnić procesy komunikacji, zdobyć naturalną pewność siebie i wpłynąć na dobry teamwork, dzięki technikom improwizacji: https://rst.software/blog/2020/05/techniki-improwizacji-a-dobry-teamwork/

Opublikowany przez RST Software Masters Czwartek, 14 maja 2020

 

Z kolei w Ultimo S.A., aby przygotować organizację na pracę w nowych warunkach, powołano specjalny zespół. W jego skład weszli przedstawiciele głównych obszarów, jak IT, Administracja, Human Recources oraz Komunikacja. Jak mówi mi Dagmara Kałdunek Specjalista ds. PR od początku przyjęto założenie, że nie wszyscy wracają do biura w tym samym momencie.

Opracowaliśmy regulamin bezpieczeństwa i zasady, do których musimy się wszyscy stosować. Przede wszystkim, nasz powrót opiera się możliwościach, jakie daje nam nasze przestronne biuro, ale i na zachowaniu wszystkich zaleceń dotyczących bezpieczeństwa. Przez
najbliższe miesiące, w biurze jednocześnie będzie przebywało nie więcej niż 30% pracowników. Wprowadzamy również pracę rotacyjną. To znaczy, że pracownicy będą podzieleni na 3 grupy i będą wracać na tydzień pracy do biura, by potem przez 2 tygodnie pracować tylko zdalnie. Każda grupa wraca do pracy naprzemiennie i sekwencyjnie. Tak będzie przez najbliższych kilka miesięcy. W pierwszym etapie do biura wrócili pracownicy, których obecność w biurze jest niezbędna – zajmujący się bezpośrednią fizyczną korespondencją z sądami, gdzie procesy zewnętrzne nie są zdigitalizowane. Z początkiem czerwca mogą wrócić do pracy te osoby, które po prostu chcą, z rotacyjnym i tygodniowym czasem pracy w biurze. Pod koniec czerwca planujemy wrócić wszyscy, jednak nadal będzie obowiązywała 30-procentowa maksymalna liczba pracowników.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biuro zostało podzielone na strefy. Każdy zespół będzie mógł poruszać się jedynie po wyznaczonej części biura i częściach wspólnych, jak kuchnie czy toalety. Wyznaczono też bezpieczne odległości od poszczególnych miejsc pracy, dlatego nie każdy pracownik wróci do pracy przy swoim dotychczasowym biurku. Oczywiście wprowadzono konieczność prowadzenia spotkań wyłącznie za pośrednictwem videokonferencji, a także nakaz używania maseczek w częściach wspólnych. Zespół, który opracował plan powrotu przygotował dla wszystkich instruktażowy Manual, mapki, opisy. W biurze zostały powieszone kolorowe tabliczki, aby opracowane zasady były jasne i dostępne. Ponadto, każda grupa powracająca do firmy witana jest co tydzień w poniedziałek muffinkami.

Dziś wracają do biur też pracownicy w Siili Solutions Sp. z o.o. Jak mówi mi Magdalena Kopyściańska HR Business Partner, biuro otworzyło się po prawie trzech miesiącach pracy zdalnej.

Stęskniliśmy się za sobą i uznaliśmy, że fajnie będzie mieć pamiątkę z takiego wydarzenia. Dlatego przygotowaliśmy naszym pracownikom specjalne „welcome back packs”. Znajdą w nich oni bawełnianą maseczkę, żele anybakteryjne oraz zaprojektowane przez naszego kolegę Art Designera wlepki. Na osłodę porannego wstawania do biura każdy też otrzymał maślane ciasteczko „tematyczne” do kawy.

 

W poprzednim wpisie przeczytasz o tym jak firmy produkcyjne przygotowały się na powrót pracowników.

 

Grafika główna: https://unsplash.com/photos/vVCH3mmWFw8

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

Skomentuj wpis