[Case] Piłka w grze. Leroy Merlin rusza z nową kampanią employer brandingową

Widzieliście już? Pytam, bo warto. Nawet wtedy, gdy nie jesteście fanami piłki nożnej. W kampanii EB „Dołącz do

Widzieliście już? Pytam, bo warto. Nawet wtedy, gdy nie jesteście fanami piłki nożnej. W kampanii EB „Dołącz do najlepszego zespołu” możecie zobaczyć świetnie językowo rozegrany koncept zbudowany w piłkarskiej konwencji.

Podoba mi się ta kampania! „Czy będą jakieś nowe powołania?”, „Jest zaangażowany i gotowy do gry”, „Dla mnie drużyna to podstawa” – trafne metafory piłkarskie pięknie zgrywają się z wartościami Leroy Merlin. Kampania pokazuje m.in. że umowa o pracę to stały fragment gry, a nowi zawodnicy mają wpływ na grafik, jak również to, że firma oferuje im profesjonalny trening wdrożeniowy, że mogą liczyć na akcjonariat, udział w zyskach, ciekawe benefity oraz dostęp do nowoczesnych narzędzi (służbowy smartfon).

 

 

Tytułowy najlepszy zespół to już ponad 10 000 pracowników Leroy Merlin w Polsce, którzy, jak pokazują badania przeprowadzone na potrzeby nowej kampanii – są zaangażowani w swoją pracę, lubią mieć wpływ na to, co robią oraz cenią sobie współpracę – opowiada mi Emilia Pedrycz z Leroy Merlin, którą poprosiłam o kilka słów komentarza:

Ale, ale… na jakiej podstawie to mówisz? Bo może to jest tak, że Dział HR wymyślił sobie te atrybuty, bo tak „ładnie brzmią”. Jest wprost przeciwnie! Przygotowując się do kampanii wykorzystaliśmy wcześniej wypracowaną strategię Employer Branding. Ona opierała się na badaniach ilościowych i jakościowych, w tym dokładnym badaniu mystery candidate , które pozwoliło nam na weryfikację budowania doświadczenia wśród naszych kandydatów w procesie rekrutacji. Dodatkowo przeprowadziliśmy badania fokusowe, by pogłębić nasze informacje. Zaprosiliśmy do nich pracowników z różnym stażem pracy, w różnych grupach wiekowych (ok. 25 r.ż.  i od 35 – 46 r. ż. ) oraz reprezentujących różne stanowiska.

Ciekawe jest to badanie „mystery candidate”, o którym mówisz. Domyślam się, że wybrana osoba przeszła przez cały proces rekrutacji spisując po drodze wszystkie swoje emocje, wrażenia i spostrzeżenia. I na tej podstawie prześledziliście całą ścieżkę, którą przechodzi kandydata od momentu aplikacji aż po moment otrzymania decyzji o zatrudnieniu.

A dlaczego piłka nożna? Chcieliśmy, by kampania EB była spójna z działaniami naszej firmy, od 2016 roku jesteśmy Oficjalnym Sponsorem Reprezentacji Polski w piłce nożnej. Chyba żaden inny sport nie budzi w naszym kraju tylu emocji co piłka nożna. Nawet jeśli sami nie gramy, to kibicujemy naszej drużynie. O przyjętej konwencji wiedzieli od początku pracownicy. Myślę, że to też wpłynęło na to, że zgłaszali się na „casting” z dużym zainteresowaniem. We wszystkie nasze produkcje, nie tylko te w ramach obecnej kampanii, pracownicy angażują się bardzo chętnie. Na naszej stronie kariera.leroymerlin.pl mamy dużo materiałów wideo – wszystkie z udziałem naszych pracowników. Ponieważ stawiamy na różnorodność daliśmy możliwość wzięcia udziału w castingu każdemu pracownikowi Leroy Merlin w Polsce. Otrzymaliśmy bardzo dużo zgłoszeń i tym samym trudno było nam podjąć decyzję o wyborze  osób do naszej kampanii wizerunkowej. Ostatecznie wybraliśmy aż 40 osób. To nie była łatwa praca, spędziliśmy na planie wiele godzin ale nie brakowało energii, pozytywnych emocji i ogromnego zaangażowania każdego pracownika. Tutaj należą się duże podziękowania i brawa dla wszystkich, którzy byli z nami.

Macie naprawdę utalentowanych ludzi w organizacji. Przyznam, że jak oglądałam video zastanawiałam się czy to pracownicy czy wynajęci aktorzy. Dziękuję! Tak właśnie jest – wszyscy występujący są „nasi”. Należą do naszej drużyny 😉 Ale szukamy nowych zawodników. Dlatego okno tranfserowe wciąż jest otwarte. Zapraszamy!

Trzymam kciuki za świetnie rozegrany mecz EBowy!

 

— Za rozmowę dziękuję Emilii Pedrycz, Specjalistce ds. Employer Brandingu w Leroy Merlin —

Pin It