„Nietypowe święta” w HR. Pomysły na działania EB od września do grudnia 2025

Człowiek od Employer Branding, który jest jednocześnie ekspertem w swojej branży, ale potrafi też myśleć nieszablonowo? Kalendarz na

Człowiek od Employer Branding, który jest jednocześnie ekspertem w swojej branży, ale potrafi też myśleć nieszablonowo? Kalendarz na drugą połowę roku kryje w sobie mnóstwo inspiracji! Oto nietypowe święta, z których możesz skorzystać.

Poniższe daty możesz wykorzystać do:

  • budowania zaangażowania wśród pracowników oraz i w realizacji celów wynikających ze strategii HR,
  • zachęcania do powrotu do biur, jeśli działasz w modelu hybrydowym,
  • realizowania działań CSR, które – poprzez zaaplikowanie świąt tematycznych – możesz promować w organizacji,
  • pozycjonowania marki pracodawcy jako eksperta w kierunku, jaki przyjęliście w strategii EB.

WRZESIEŃ:

14 września: Dzień Kreatywnego Rozwiązywania Problemów

  • Dla pracowników: zorganizuj „Burzę Mózgów na Temat Usprawnień”. Podziel pracowników na interdyscyplinarne zespoły i daj im konkretne wyzwania związane z codziennymi problemami w firmie (np. jak usprawnić komunikację wewnętrzną, jak poprawić obieg faktur). Pracując hybrydowo oczywiście możecie skorzystać np. z tablicy kreatywnej Mural.
  • Dla kandydatów: w komunikacji rekrutacyjnej podkreślaj, że szukacie osób, które nie boją się myśleć nieszablonowo i proaktywnie podchodzą do wyzwań. Możesz stworzyć serię postów na LinkedIn, w której przedstawisz przykłady innowacyjnych rozwiązań, które narodziły się w Waszej firmie dzięki kreatywności pracowników.

27 września: Światowy Dzień Turystyki

  • Dla pracowników: to idealna okazja do promowania work&life balance. Zorganizuj konkurs na najlepsze zdjęcia z wakacji, a dla firm hybrydowych – zaplanuj integracyjne wyjście w ciekawe miejsce w okolicy biura.
  • Dla kandydatów: podkreśl elastyczność pracy (jeśli ją oferujesz), możliwość pracy zdalnej z różnych miejsc czy benefity związane z podróżami. Pokaż, że wspierasz pasje swoich pracowników. Przygotuj kilka postów na ten temat.
Tu znajdziesz inspiracje na angażujące hooki!

PAŹDZIERNIK:

1 października: Międzynarodowy Dzień Kawy

  • Dla pracowników: oczywiście, że nie możesz ominąć tego święta! Zorganizuj „Coffee Break z Zarządem” – nieformalne spotkanie przy kawie. Dla firm hybrydowych – wyślij paczki z kawą do domów, zachęcając do wspólnego, wirtualnego picia kawy.
  • Dla kandydatów: w czasie targów pracy postaw mobilny ekspres do kawy. Stworzysz dzięki temu luźniejszą atmosferę do rozmów. W mediach społecznościowych pokaż, jak wygląda „kawa w biurze”, zaprezentuj strefy relaksu i nieformalne spotkania.

Liczba komentarzy mówi sama za siebie. Kawa jest ważna, również z punktu widzenia Kultury Organizacyjnej. Koniecznie przeczytaj na moim LinkedIn

13 października: Międzynarodowy Dzień Ograniczania Skutków Katastrof

  • Dla pracowników: przeprowadź szkolenie z pierwszej pomocy lub ewakuacji. Zorganizuj zbiórkę darów dla organizacji pomagającej ofiarom klęsk żywiołowych. To doskonała okazja do pokazania społecznej odpowiedzialności Twojej firmy.
  • Dla kandydatów: jeśli pozycjonujecie się jako firma, która działa na rzecz bezpieczeństwa, pokaż jak Wasza technologia, procesy, park technologiczny przyczyniają się do realizacji tych celów. Udostępnienie statystyk (np. „0 wypadków w miejscu pracy przez ostatnie 12 mscy”) będzie doskonałym ‘reason to believe’.

24 października: Międzynarodowy Dzień Bibliotek Szkolnych (obchodzony w czwarty poniedziałek października, w 2025 to 27 października)

Dla pracowników: zorganizuj zbiórkę książek dla lokalnej szkoły lub domu dziecka. Założę się, że pracownicy przyjmą taką akcję naprawdę z wdzięcznością! Wielu z nas ma w domu dzieci, które wyrosły już ze swoich ulubionych tytułów.

Dla kandydatów: podkreśl kulturę uczenia się i rozwoju w firmie. Pokaż, jak firma wspiera rozwój pracowników poprzez dostęp do bibliotek online, kursów, programów mentoringowych, master mindów, itp.

…a po ciekawe tytuły czytelnicze warto udać się do blumowej biblioteczki!

LISTOPAD:

13 listopada: Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień

  • Dla pracowników: stwórz „Ścianę Życzliwości”, gdzie pracownicy mogą pisać podziękowania. Zorganizuj akcję tzw. kudosów, w której pracownicy mogą napisać kartkę z podziękowaniem dla innej osoby.
  • Dla kandydatów: pokaż, jak pozytywna kultura organizacji przekłada się na codzienne relacje. Opublikuj historie pracowników o tym, jak wspierają się nawzajem, jak doceniają swoje kompetencje.

20 listopada: Dzień Przedsiębiorczości (obchodzony w trzeci czwartek listopada)

  • Dla pracowników: zorganizuj warsztaty z kreatywności i innowacji przybliżając pracownikom metodę Design Thinking. To świetny sposób na rozwijanie postawy empatycznej, uważnej na potrzeby klientów i odbiorców, a także sposób na zachęcanie do testowania rozwiązań i eksperymentowanie (tak przecież jednoznaczne z przedsiębiorczością)!
  • Dla kandydatów: podkreślaj, że poszukujesz osób z inicjatywą, pasją i chęcią do tworzenia. Pokaż historie sukcesu pracowników, którzy rozwinęli swoje pomysły w ramach firmy.

GRUDZIEŃ:

5 grudnia: Międzynarodowy Dzień Wolontariusza

  • Dla pracowników: zorganizuj firmową akcję wolontariacką, np. pomoc w schronisku, zbiórka darów. Możesz też promować indywidualne inicjatywy wolontariackie, oferując dzień wolny na rzecz działań charytatywnych.
  • Dla kandydatów: jeśli firma aktywnie angażuje się w wolontariat, to doskonały moment, aby to zaprezentować w swoich kanałasz. Pokaż, że szukasz ludzi z sercem do pomagania.

15 grudnia: Dzień Herbaty

  • Dla pracowników: zorganizuj „popołudnie z herbatą” w biurze, oferując przy tym jej różnorodne gatunki. Możesz też przeprowadzić degustację z jednoczesnym plebiscytem na „gatunki herbaty, które będziemy pić w 2026r.”.
  • Dla kandydatów: przeprowadź akcję rekrutacyjną w zimowy poranek. Na lokalnym dworcu rozdawaj ciepłą herbatę w jednorazowych, obrandowanych kubkach.

Ceneo i działania wolontariackie. Post z karierowego Facebooka

 

Przeprowadzając warsztaty dedykowane z określania Tone of Voice marki pracodawcy, a zwłaszcza ucząc Zespoły HR planowania contentu w mediach społecznościowych chętnie korzystam z kalendarza świąt nietypowych. Sprawdza się jako źródło inspiracji pokazując, że problem „Nie mamy o czym pisać” lub „nie mamy pomysłów na działania skierowane do pracowników” po prostu… nie istnieje.

W artykule zaprezentowałam selektywny przegląd nietypowych świąt, które możesz wykorzystać do optymalizacji kluczowych obszarów Twojej strategii. Zauważ jednak, że to ona jest tu kluczowa. Zanim zaczniesz działać (i pisać) zadaj sobie kluczowe pytania strategiczne. Możesz przeprowadzić cały proces (moja rekomendacja), ale jeśli nie masz na to zasobów, wystarczy ‘strategiczny sprint’. Napisz, a pomogę Ci go przeprowadzić.

 

Grafika: Photo by Jametlene Reskp on Unsplash

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Zapisz się na newsletter bardzoHR






Podziel się

Skomentuj wpis