Gdy liczy się POMYSŁ. Employer Branding za „złotówkę”

Mówisz, że nie stać Cię na Employer Branding. Mówisz, że to świat, w którym liczą się przede wszystkim

Mówisz, że nie stać Cię na Employer Branding. Mówisz, że to świat, w którym liczą się przede wszystkim ‘fajerwerki’. Mówisz, że Employer Branding to pomysły wyłącznie na szeroką skalę… Chcesz się przekonać, że może być inaczej? Zajrzyj do tych 3 przykładów.

Content, pomysł, prostota i ZEROWY budżet wykonania. Tak w skrócie mogłabym opisać to, co za chwilę Wam zaprezentuję. Przykłady pochodzą z trzech różnych branż: designu, IT, a nawet ze świata turystyki górskiej. Są one doskonale zaprojektowanymi punktami styku z marką pracodawcy (o tym czym są owe punkty możesz przeczytać w innym miejscu na blogu). Każde z nich wymagało niewielu środków finansowych, ale każde z nich jest dowodem na to, że warto przysiąść, zastanowić się jak nie-robiąc czegoś z ‘automatu’ wyróżnić się w wybranym momencie procesu Candidate Experience.

PIXERS – wrocławska firma, która w autoresponderze skierowanym do kandydatów nie tylko dziękuje za przesłane dokumenty aplikacyjne czy sprytnie przemyca aspekty kultury organizacyjnej, ale również dba o przekierowanie ruchu na stronę bloga. Mail otrzymałam już jakiś czas temu (aktualna treść poniżej), ale lubię do niego wracać. Humor, coś nowego, coś innego, no i różowy pokój konferencyjny – to niewątpliwie atuty tego pomysłu.

Dziś autoresponder prezentuje się tak:

Schronisko na Szczelińcu – mini-pracodawca z Gór Stołowych, który znalazł sposób by się wyróżnić. I to w dodatku nie mając na to żadnego budżetu. Prócz czysto racjonalnych atrybutów marki pracodawcy (wikt i opierunek) oferuje pracę nad 30metrową przepaścią, wśród szlaków parku narodowego, czyste powietrze i grono ludzi zafiksowanych górami. Content, content, content – is the king! Spójrzcie na ilość lajków i udostępnień, które zdobył ten post na Facebooku. Czyżby obudził w nas tęsknotę za Arkadią? ;-) Niesamowicie wiarygodne i angażujące Employee Value Proposition!

 

eEngine.pl – firma IT, która w stopce mailowej potrafi pokazać coś więcej, niż tylko dane osobowe rekrutera. Link do vloga, mediów społecznościowych, a nawet do podręcznika PMa (wcześniej w tym miejscu był link do kultowego Culture Book’a dla „Dev Knihgta”). Do tego przejrzysta grafika oraz ciekawie brzmiące stanowisko mego interlokutora zachęciło mnie do wrzucenia tego przykładu na listę „EB za złotówkę”. Niby to tylko stopka mailowa, a tak istotny punkt styku z marką. Brawo!

Szukasz szkolenia z Employer Branding lub badania kultury organizacji?


Bądź na bieżąco z Employer Brandingiem => zapisz się na newsletter bardzoHR


Podziel się

Skomentuj wpis