Budowanie świadomości marki i kampania rekrutacyjna w oparciu o kulturę organizacyjną i wartości. Przekonania, które widać w portfolio produktów, wyborach biznesowych firmy i w pasji pracowników Boldare. W tej kampanii usłyszysz pytania o sens projektów oraz o wpływ, jaki wywierasz na co dzień swoją pracą zawodową. W moim przekonaniu – takie pytania powinny paść nie tylko w branży IT.
O tej firmie z pewnością jeszcze usłyszysz. Video, które ujrzało światło dzienne parę dni temu (poniżej) to dopiero początek kampanii. Na razie obserwujemy dopiero pierwsze assety kampanii, która ciągle się rozwija. Jak powiedziała mi Magdalena Plasun (Employer Branding Lead): „efekty cały czas monitorujemy. Czekamy jak na kampanię odpowie nasza grupa docelowa. Niedawno opublikowaliśmy dedykowany landing page, jesteśmy w trakcie promocji eksperckich webinarów, a wkrótce ukaże się jeszcze jedna etiuda filmowa. Decyzje o kolejnych assetach kampanii podejmiemy wsłuchując się w feedback od kandydatów. Jak całe Boldare: działamy iteracyjnie.
Postanowiłam porozmawiać z Magdą zaraz po tym, jak zobaczyłam pierwsze video kampanii. Zwłaszcza, że ujęła mnie gra aktorska zaangażowanych postaci (wnuczka i babci). Potrzymam Was jeszcze trochę w niepewności i zanim zaproszę do obejrzenia materiału zdradzę to, czego dowiedziałam się w trakcie tej przesympatycznej i rozwojowej dla mnie rozmowy (za co szczególnie Magdzie dziękuję!).
Ukryta potrzeba
Zainteresowałam się produkcją ze względu na insight, do którego się ona odwołuje (czym jest insight dowiesz się w innym miejscu na blogu). Każdemu z nas zależy na tym, by nasi najbliżsi byli dumni z tego, czym się zajmujemy – tak bym zdefiniowała potrzebę grupy docelowej, do której odwołuje się ta etiuda. Nie jest ona tak oczywista, jakby się mogło wydawać. Zwłaszcza, że w codziennym pędzie często zapominamy, co tak naprawdę, uskrzydla nas w pracy.
Taki był mój pierwszy odbiór tego materiału. Magda uzupełniła tę interpretację własnymi słowami:
W Boldare liczy się nie tylko biznes i zarabianie pieniędzy, ale także to, jaki wpływ wywieramy na otoczenie. Wyraża się to w każdym aspekcie naszego działania: od stylu zarządzania i kultury pracy, jaką budujemy – aż po produkty, jakie tworzymy i klientów, z którymi nawiązujemy współpracę. Tak właśnie rozumiemy społeczną odpowiedzialność marki. CSR to dla nas nie tylko wsparcie dla akcji charytatywnych i fundacji (choć te również są bardzo ważne). To przede wszystkim jednak ślad, jaki zostawiamy po sobie jako firma. Dlatego najchętniej wybieramy takich klientów i projektujemy takie produkty, które rzeczywiście wnoszą pozytywny wpływ (np. podnoszą jakość życia, przeciwdziałają zmianom klimatycznym, itp.). Tą kampanią chcemy dotrzeć do osób, które myślą podobnie jak my i dla których wpływ produktów cyfrowych na środowisko i społeczeństwo nie jest bez znaczenia.
Kampania składa się z kilku etapów: pierwszy z nich ma na celu wzbudzenie refleksji u odbiorcy i postawienie mu pytania: „Czy dobrze czujesz się z tym, co robisz zawodowo?” – to etap budowania świadomości marki (brand awareness). Będzie on w kampanii realizowany za pomocą dwóch etiud filmowych: ‘z wnuczkiem i babcią’ oraz ‘z ojcem i córką’. Oto pierwsza z nich:
Dla tych, którzy jednak chcieliby coś zmienić w swoim życiu zawodowym, w kolejnym etapie Boldare podsuwa propozycje rozwiązań. Przede wszystkim stawia na edukację i zaprasza do dyskusji. W serii webinarów podzieli się swoją wiedzą ekspercką, poruszając m.in. tematy takie jak budowanie produktów cyfrowych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Zapisy na webinar dostępne >>> tutaj <<<
Na dedykowanej stronie kolejno będą pojawiać się case studies produktów Boldare, z których każdy rozwiązuje inny problem i stwarza okazję do osobnej dyskusji na temat społecznego kontekstu wykorzystania technologii. Pierwsza odsłona kampanii zbudowana jest wokół trzech zupełnie różnych aplikacji. Pierwsza z nich to aplikacja łącząca osoby z niepełnosprawnościami z wolontariuszami (rynek arabski). Druga pomaga użytkownikom w sprawnym zarządzaniu energią odnawialną (rynek niemiecki), a trzecia podnosi poziom bezpieczeństwa, umożliwiając szybkie wezwanie pomocy w miejscach publicznych (USA).
Oczywiście w Boldare pracujemy nad różnymi produktami i nie wszystkie bezpośrednio skupiają się na pomocy innym, czy wywieraniu pozytywnego wpływu na środowisko. Nasze portfolio jest dosyć zróżnicowane pod tym względem. Na pewno jednak chętnie angażujemy się w budowę produktów, których cele są bliskie naszemu sercu. Unikamy natomiast projektów, które stoją w sprzeczności z naszymi wartościami – dodaje Magda.
Zaintrygowany? Koniecznie sprawdź Boldare!
To nie koniec działań, które Boldare podejmuje w duchu odpowiedzialności marki. Firma chętnie też zabiera głos w tematach społecznych, które są ważne i dotykają jej wartości. Od początku buduje kulturę opartą na równości i szacunku, dbając o to, by cechy indywidualne pracowników (takie jak np. wiek, płeć, czy orientacja seksualna) nie miały wpływu na rozwój ich ścieżki kariery. Efektem pracy w takim środowisku (choć nikt celowo go nie zaprojektował) jest fakt, że większość ról liderskich w Boldare aktualnie pełnią kobiety, a stanowiska seniorskie bardzo często obejmowane są przez przedstawicieli pokolenia Y i Z.
Boldare jest też jedną z pierwszych firm, która oficjalnie zaangażowała się w Strajk Kobiet, publikując w tej sprawie oficjalny komunikat. Boldersi otworzyli w firmie specjalną linię wsparcia (by pogadać, podzielić się emocjami), wielu z nich zmieniło swoje emoji na slacku i brało razem udział w protestach.
Inny, ważny temat społeczny, jakim jest zaangażowanie pracodawców w walkę o prawa środowisk LGBTQ+ opisyłam na przykładach tutaj.
Wizja i misja firmy są zakorzenione w Boldare bardzo mocno. Naprawdę nie musimy daleko szukać. Po prostu pokazujemy to, jacy jesteśmy i jakie idee przyświecają nam na co dzień. Jednocześnie chcemy przekonać się, czy bycie „Purpose Driven” jest równie ważne dla naszych kandydatów, jak dla nas. Takich ludzi chcemy przyciągać. – zaznacza Magda.
Kolejne kroki
Nie mogę doczekać się kolejnego video. Zwłaszcza, że to pierwsze pokazało świetny warsztat filmowy zaproszonych aktorów-amatorów. I uwaga! Pewnie zaskoczy Was fakt, że nikt inny, tylko zespół EBowy* z Boldare: wyszukał aktora – wnuczka (wow!), przygotował scenariusz oraz dialogi (wow!). Design i development landingu, redakcja case studies oraz organizacja webinarów również jest owocem pracy wewnętrznego zespołu. Reszty dzieła dopełniła agencja Oh Hello Media, która z kolei zatrudniła aktorkę – amator do roli babci oraz zajęła się produkcją, realizacją i montażem etiudy. Pani, którą widzicie w materiale, odkrywa na emeryturze swoje aktorskie powołanie. I musicie przyznać, że jest w tym świetna!
Z agencją 'Oh! hello media’ współpracowało nam się świetnie – na czas produkcji etiudy połączyliśmy siły i staliśmy się niemalże jednym zespołem! Obie firmy poruszają się na co dzień w sporej dynamice, więc łatwo było nam znaleźć wspólny język. Kampania jest i będzie efektem naszej wspólnej pracy, monitorowania jej efektów i sprawdzania czy jesteśmy na właściwej ścieżce – podsumowuje Magda.
*Zespół EBowy, a jakże, jest interdyscyplinarny (składa się z content writerów, specjalistów od social mediów, designerów oraz software developera)! O tym dlaczego łączenie umiejętności z różnych obszarów to jest tak istotne pisałam wcześniej tu.