Kultura organizacyjna i wartości – odkrywanie, definiowanie, wdrażanie i utrzymanie w organizacji. Szkolenie online.


Termin szkolenia:

15.12.2021 (4 wolne miejsca)

Godziny: 9:00 do 15:45 

Trener: Daria Siwka | Koszt: 900 zł + VAT

[FORMULARZ REJESTRACJI]


 

O szkoleniu

Kultura jest absolutnie najważniejsza w projektowaniu działań EB. Dzięki niej, i TYLKO Z NIĄ, mogą być one spójne, prawdziwe i wiarygodne. Tylko opierając się na tym jaka firma RZECZYWIŚCIE jest, a nie na tym jak CHCIAŁABY być postrzegana możemy projektować angażujące doświadczenia kandydatów i pracowników. Kultura – to jest to, czym firma oddycha na co dzień. Przyjdź na warsztat i dowiedz się jak ZMIERZYĆ kulturę, jak NAZWAĆ wartości i jak zaprojektować sensowne i ciekawe działania ANGAŻUJĄCE pracowników oraz liderów do pracy z wartościami. Będzie inspirująco, warsztatowo i kreatywnie! 80% szkolenia to działania praktyczne (Mural), z technikami pracy stosowanymi przeze mnie przy realizacji tego typu projektów w organizacjach.

Narzędzia spotkania: Clickmeeting + Mural (nie jest wymagana instalacja po stronie Uczestników). 

Ważne: warsztat w grupie maksymalnie 8-osobowej.

Dla Kogo?

  • Dla Specjalistów HR&EB&Marketing odpowiedzialnych za pracę z kulturą organizacyjną i wartościami.

  • Dla właścicieli firm, którzy chcą wspólnie z pracownikami definiować DNA organizacji, wdrażać wiarygodne działania w tym zakresie, a także dojrzewać jako firma.


Program:

  1. Workflow projektu. W jakich etapach zrealizować projekt „Kultura organizacji i wartości”. Zespół Projektowy. Kontrakt projektu. Parking.
  2. Zaczynamy projekt, czyli kick-off. Jak zrobić go naprawdę w angażujący sposób?
  3. Kultura organizacyjna wg. Edgara Scheina. Alegoria góry lodowej i jej trzy wymiary. Benchmark ciekawych działań.
  4. Wartości. Jaki jest cel pracy nad projektem (do wewnątrz/na zewnątrz organizacji). Zbieramy argumenty do zarządu!
  5. Charakterystyka typów kultur: adhokracja, klan, hierarchia, rynek. Jasne i ciemne strony danego typu kultury.
  6. Model Wartości Konkurujących. OCAI Kim S. Cameron i Robert E. Quinna jako narzędzie do zmierzenia tego, co trudno uchwytne. Analiza wykresów: stan obecny i pożądany. Analiza luki kulturowej. Działania wzmacniające pożądany typ kultury. Technika: STOP-START-CONTINUE.
  7. Wartości organizacji: Badania pracowników (metody ćwiczymy na warsztacie!). Perspektywa zarządu. Odkrywamy i „nazywamy” wartości. Osadzamy wartości na siatce kultur.
  8. Influence Model. Jak wdrożyć i utrzymać zmianę w organizacji. Praca z wartościami wewnątrz organizacji.
  9. Follow up, czyli…co dalej w projekcie? O co zadbać, jak to wszystko zorganizować, aby projekt rzeczywiście skończył się konkretnym efektem i… trwał dalej!

Narzędzia i techniki, jakie poznasz na warsztacie:

  1. Facylitacja pracy grupy: badanie nastrojów grupy/Zespołu Projektowego; Otwarte dłonie, moodboard, Stop – Start – Continue, Następne kroki.
  2. Model Wartości Konkurujących Camerona i Quinna (OCAI).
  3. Influence Model McKinsey’a do wdrażania zmiany w organizacji.

Co otrzymasz:

  1. Kwestionariusz OCAI (excel, automatyczne podliczanie wyników, w j. pol. i j. ang.).
  2. Scenariusz wywiadu 1:1 z pracownikiem na temat kultury i wartości (propozycja).
  3. Scenariusz wywiadu grupowego na temat kultury i wartości (propozycja).
  4. Pytania kontrolne do pracy z Zespołem Projektowym w czasie warsztatów.
  5. Listę rekomendacji JAK wdrażać i JAK NIE realizować tego typu projektu.
  6. Listę inspiracji – działania innych firm z obszaru kultury i wartości (ok. 10 przykładów), w tym opis projektów prowadzonych przeze mnie.
  7. Pdf z tablicy kreatywnej Mural z efektami wypracowanymi przez uczestników warsztatu. Na Muralu będziemy pracować przez 90% czasu warsztatu.
  8. Prezentację p.p.
  9. Konsultacje 1h w przeciągu 3 mscy od zakończenia szkolenia.
  10. Imienny certyfikat.

 

Daria Siwka / Bio

Przewodniczka po świecie Employer Branding: ekspertka, konsultantka, facylitatorka, trenerka i wykładowczyni. Ma Ponad 15 lat doświadczenia w projektowaniu działań wizerunkowych i punktów styku z marką pracodawcy (również metodą Design Thinking). Strategia EB i komunikacja marki, badania ilościowe i jakościowe, definiowanie Employee Value Proposition, kultura organizacji i wartości – to jej główne specjalizacje.
Wierzy w Employer Branding 'doing', nie 'talking'. Dlatego absolutnie wszystko, co przedstawia sprawdziła w swoim działaniu projektowym. Wszystko to wraz z małymi i dużymi pracodawcami, którym towarzyszy na szlakach EB.  
Autorka bloga poświęconego obszarowi Employer Branding, na łamach którego dzieli się swoim know-how. Inicjatorka i organizatorka wydarzeń branżowych EBMasters we Wrocławiu, które od kilku już lat skupiają społeczność osób z branży. 

Talenty wg Gallupa: IDEATION [ODKRYWCZOŚĆ]  ∗ INPUT [ZBIERANIE]  ∗  WOO [CZAR]  ∗ MAXIMIZER [MAKSYMALISTA] ∗ ARRANGER [ORGANIZATOR]  

Opinie uczestników moich szkoleń

Renata Iwaniec, HR Business Partner, Deviniti

Doota Jaworska Getresponse

Dorota Jaworska
Employer Branding Lead, Getresponse

Odkrywanie świata Employer Brandingu pod przewodnictwem Darii jest inspirującym doświadczeniem, które szczerze polecam pasjonatom gatunku. Program warsztatów z obszaru kultury organizacji był szyty na miarę naszych potrzeb. Nacisk na praktykę, duża wiedza merytoryczna i świetny sposób na jej przekazanie to niewątpliwe atuty prowadzącej.Przygotowanie, profesjonalizm i zaangażowanie Darii sprawiły, że jako uczestnik warsztatów czułam, że jestem w dobrych rękach.Mam nadzieję, że jeszcze nie raz spotkamy się przy realizacji wspólnych projektów.

Co o szkoleniu mówią inni uczestnicy

Jasno zakomunikowany plan warsztatu, organizacja! (punktualność w realizowaniu ćwiczeń, realizacji harmonogramu, "przeobienie" całości zaplanowanej treści - to niełatwe!), maksymalnie dużo praktyki (narzędzi, przykładów, inspiracji), zarysowana teoria + odniesienie do źródeł dla pogłębienia tematu, Twoja energia w prowadzeniu całości, stos materiałów dodatkowych do szkolenia. Generalnie bomba :-)

Uczestnik szkolenia

Duża ilość wiedzy praktycznej, zadania warsztatowe, wymiana doświadczeń, wysoki poziom merytoryczny warsztatu.

Uczestnik szkolenia

Mnóstwo przykładów, konkretne materiały, wiem w końcu jak przeprowadzić wywiad z grupą focusową i o co chodzi w tej całej kulturze organizacyjnej.

Uczestnik szkolenia

Forma prowadzenia warsztatu, mała grupa, zbudowanie otwartości i dzielenie się wiedzą

Uczestnik szkolenia

Profesjonalizm prowadzącej, same konkrety i przykłady "z życia"

Uczestnik szkolenia

Przeczytaj moje wpisy na blogu na temat Kultury Organizacyjnej