Kultura organizacyjna i wartości – odkrywanie, definiowanie, wdrażanie i utrzymanie w organizacji. Szkolenie online.


Termin szkolenia:
22.06.2021 (brak wolnych miejsc)
27.10.2021 (8 wolnych miejsc)

Godziny: 9:00 do 15:45 

Trener: Daria Siwka | Koszt: 900 zł + VAT

[FORMULARZ REJESTRACJI]


 

O szkoleniu

Kultura jest absolutnie najważniejsza w projektowaniu działań EB. Dzięki niej, i TYLKO Z NIĄ, mogą być one spójne, prawdziwe i wiarygodne. Tylko opierając się na tym jaka firma RZECZYWIŚCIE jest, a nie na tym jak CHCIAŁABY być postrzegana możemy projektować angażujące doświadczenia kandydatów i pracowników. Kultura – to jest to, czym firma oddycha na co dzień. Przyjdź na warsztat i dowiedz się jak ZMIERZYĆ kulturę, jak NAZWAĆ wartości i jak zaprojektować sensowne i ciekawe działania ANGAŻUJĄCE pracowników oraz liderów do pracy z wartościami. Będzie inspirująco, warsztatowo i kreatywnie! 80% szkolenia to działania praktyczne (Mural), z technikami pracy stosowanymi przeze mnie przy realizacji tego typu projektów w organizacjach.

Narzędzia spotkania: Clickmeeting + Mural (nie jest wymagana instalacja po stronie Uczestników). 

Ważne: warsztat w grupie maksymalnie 8-osobowej.

Dla Kogo?

  • Dla Specjalistów HR&EB&Marketing odpowiedzialnych za pracę z kulturą organizacyjną i wartościami.

  • Dla właścicieli firm, którzy chcą wspólnie z pracownikami definiować DNA organizacji, wdrażać wiarygodne działania w tym zakresie, a także dojrzewać jako firma.


Program:

  1. Workflow projektu. W jakich etapach zrealizować projekt „Kultura organizacji i wartości”. Zespół Projektowy. Kontrakt projektu. Parking.
  2. Zaczynamy projekt, czyli kick-off. Jak zrobić go naprawdę w angażujący sposób?
  3. Kultura organizacyjna wg. Edgara Scheina. Alegoria góry lodowej i jej trzy wymiary. Benchmark ciekawych działań.
  4. Wartości. Jaki jest cel pracy nad projektem (do wewnątrz/na zewnątrz organizacji). Zbieramy argumenty do zarządu!
  5. Charakterystyka typów kultur: adhokracja, klan, hierarchia, rynek. Jasne i ciemne strony danego typu kultury.
  6. Model Wartości Konkurujących. OCAI Kim S. Cameron i Robert E. Quinna jako narzędzie do zmierzenia tego, co trudno uchwytne. Analiza wykresów: stan obecny i pożądany. Analiza luki kulturowej. Działania wzmacniające pożądany typ kultury. Technika: STOP-START-CONTINUE.
  7. Wartości organizacji: Badania pracowników (metody ćwiczymy na warsztacie!). Perspektywa zarządu. Odkrywamy i „nazywamy” wartości. Osadzamy wartości na siatce kultur.
  8. Influence Model. Jak wdrożyć i utrzymać zmianę w organizacji. Praca z wartościami wewnątrz organizacji.
  9. Follow up, czyli…co dalej w projekcie? O co zadbać, jak to wszystko zorganizować, aby projekt rzeczywiście skończył się konkretnym efektem i… trwał dalej!

Narzędzia i techniki, jakie poznasz na warsztacie:

  1. Facylitacja pracy grupy: badanie nastrojów grupy/Zespołu Projektowego; Otwarte dłonie, moodboard, Stop – Start – Continue, Następne kroki.
  2. Model Wartości Konkurujących Camerona i Quinna (OCAI).
  3. Influence Model McKinsey’a do wdrażania zmiany w organizacji.

Co otrzymasz:

  1. Kwestionariusz OCAI (excel, automatyczne podliczanie wyników, w j. pol. i j. ang.).
  2. Scenariusz wywiadu 1:1 z pracownikiem na temat kultury i wartości (propozycja).
  3. Scenariusz wywiadu grupowego na temat kultury i wartości (propozycja).
  4. Pytania kontrolne do pracy z Zespołem Projektowym w czasie warsztatów.
  5. Listę rekomendacji JAK wdrażać i JAK NIE realizować tego typu projektu.
  6. Listę inspiracji – działania innych firm z obszaru kultury i wartości (ok. 10 przykładów), w tym opis projektów prowadzonych przeze mnie.
  7. Pdf z tablicy kreatywnej Mural z efektami wypracowanymi przez uczestników warsztatu. Na Muralu będziemy pracować przez 90% czasu warsztatu.
  8. Prezentację p.p.
  9. Konsultacje 1h w przeciągu 3 mscy od zakończenia szkolenia.
  10. Imienny certyfikat.

 

Daria Siwka / Bio

Przewodniczka po świecie Employer Branding: ekspertka, konsultantka, facylitatorka, trenerka i wykładowczyni. Ma Ponad 15 lat doświadczenia w projektowaniu działań wizerunkowych i punktów styku z marką pracodawcy (również metodą Design Thinking). Strategia EB i komunikacja marki, badania ilościowe i jakościowe, definiowanie Employee Value Proposition, kultura organizacji i wartości – to jej główne specjalizacje.
Wierzy w Employer Branding 'doing', nie 'talking'. Dlatego absolutnie wszystko, co przedstawia sprawdziła w swoim działaniu projektowym. Wszystko to wraz z małymi i dużymi pracodawcami, którym towarzyszy na szlakach EB.  
Autorka bloga poświęconego obszarowi Employer Branding, na łamach którego dzieli się swoim know-how. Inicjatorka i organizatorka wydarzeń branżowych EBMasters we Wrocławiu, które od kilku już lat skupiają społeczność osób z branży. 

Talenty wg Gallupa: IDEATION [ODKRYWCZOŚĆ]  ∗ INPUT [ZBIERANIE]  ∗  WOO [CZAR]  ∗ MAXIMIZER [MAKSYMALISTA] ∗ ARRANGER [ORGANIZATOR]  

Opinie uczestników moich szkoleń

Opinie innych uczestników

Jasno zakomunikowany plan warsztatu, organizacja! (punktualność w realizowaniu ćwiczeń, realizacji harmonogramu, "przeobienie" całości zaplanowanej treści - to niełatwe!), maksymalnie dużo praktyki (narzędzi, przykładów, inspiracji), zarysowana teoria + odniesienie do źródeł dla pogłębienia tematu, Twoja energia w prowadzeniu całości, stos materiałów dodatkowych do szkolenia. Generalnie bomba :-)

Uczestnik szkolenia

Duża ilość wiedzy praktycznej, zadania warsztatowe, wymiana doświadczeń, wysoki poziom merytoryczny warsztatu.

Uczestnik szkolenia

Mnóstwo przykładów, konkretne materiały, wiem w końcu jak przeprowadzić wywiad z grupą focusową i o co chodzi w tej całej kulturze organizacyjnej.

Uczestnik szkolenia

Przeczytaj moje wpisy na blogu o Kulturze Organizacyjnej