Niezbędny element w realizacji działań Employer Branding. Pomaga uporządkować pomysł, określić ramy wykonania, a także przewidzieć ewentualne zagrożenia. Bez niego trudno o sukces kampanii czy nawet pojedynczego projektu wizerunkowego.
Nie chcemy stażystów – otwarcie przyznają w Netflixie. Stażyści poszukiwani – zachęcają w Amazonie. Najlepszy jest Facebook – ogłaszają w USA. Jeśli myślisz o stażu, bądź odpowiadasz za rekrutację studentów sprawdź co dzieje się w tym temacie za oceanem (a może i również u nas w Polsce?).
Zappos znów zaskakuje. Tony Hsieh, głównodowodzący marką będącą synonimem innowacyjnego przedsiębiorcy i pracodawcy pokazuje, że nie boi się podejmować ryzyka. Totalnie przewartościowuje pojęcie hierarchii i wprowadza holokrację. Plany ma ambitne. Lider e-commerce do końca 2014 r. ma stać się organizacją, gdzie nie będą istniały takie pojęcia, jak „manager” czy „nazwa stanowiska”.
Rekrutacja bez social media to jak niebo bez gwiazd. Albo dziewczyna bez piegów. Albo dzień bez nocy. Znaczy się, bez sensu. Koniecznością już tak oczywistą, że nie wypada wciąż i wciąż dyskutować czy „być czy nie być?” w social media. Wypada jednakże, a nawet i trzeba, zastanawiać się jak najlepiej wykorzystać tę obecność w obszarze […]
Szykujesz się na to spotkanie od tygodnia. Podliczasz dane z procesu rekrutacji, sprawdzasz jakość i ilość aplikacji. Zaglądasz do Google Analytics, żeby prześledzić ruch na stronie kariera. Nie zapominasz też o karierowych narzędziach social media. A to wszystko po to, by przygotować się na TO SPOTKANIE. Spotkanie z szefem, od którego wszystko zależy! Jesteś przygotowany? […]
Przegląd najciekawszych artykułów ostatnich tygodni – dla poszukiwaczy inspiracji i nowości w obszarze rekrutacji (nie tylko w social media).
Lista pytań, z których warto skorzystać w czasie spotkania z kandydatem, grzechy główne niejednego ogłoszenia o pracę oraz niestandardowe metody poszukiwania niestandardowych kandydatów. Zapraszam do lektury ciekawych materiałów znalezionych w sieci. Dedykowane przede wszystkim tym, którzy prowadzą rekrutacje.
Planując scenariusz obecności na Facebooku, budując treści na profilu GoldenLine czy LinkedIn warto przyjrzeć się organizacji uważnie, sprawdzić co jest w niej unikalnego i zaangażować pracowników w dostarczanie informacji. Śmiało można też przedstawić zespoły, pokazać biura, zaprosić do wspólnego udziału w akcji charytatywnej, itp.
Kandydat posiadający kilkuletnie doświadczenie prawnicze ubiega się o pozycję stażysty w nowej dla niego dziedzinie: w dziale zarządzania. Nie zostaje przyjęty. Twierdzi, że jedynym powodem odrzucenia jego kandydatury jest fakt, że nie jest już „świeżym” absolwentem. Pozywa więc potencjalnego pracodawcę do sądu pracy. Historia, o której mowa, wydarzyła się w ostatnich tygodniach w Niemczech. Czy […]
Bez wątpienia jesteśmy świadkami rewolucji. Internet, który kilkadziesiąt razy szybciej niż starsze od niego radio czy telewizja zdobył miliony użytkowników, ma niewyobrażalny wpływ na to jak dziś funkcjonujemy.Dotyczy to również relacji pracownik – pracodawca.