Są wokół Ciebie. Może jeszcze nie są aktywni, nie mówią głośno o wrażeniach z pracy, ale z pewnością są obecni. Znajdź ich, przygotuj do roli, wdróż w proces, motywuj, inspiruj i edukuj. Niech będą twarzą organizacji. Zobacz na przykładzie GK jak bardzo to się wszystkim opłaca!
Strategia to dopiero początek podróży po szlakach Employer Branding. Kilka miesięcy pracy analitycznej, refleksyjnej, syntetyzującej, a przede wszystkim – projektowej* prowadzi nas do odpowiedzi na 3 istotne pytania (zdradzam je w tekście). Pozyskana w ten sposób „prawda o marce” pomaga prowadzić działania w sposób spójny, logiczny, konsekwentny, atrakcyjny i adekwatny do potrzeb grup celu. Samo […]
Co na to zarząd? Czy mamy ‘zielone światło’? Mam się zaangażować jako lider, ale czy top management już to robi? Nie ja tu decyduję, najpierw potrzebuję zgody ‘z góry’. Ile z tych zdań już słyszałaś/eś? Za chwilę startujesz z procesem projektowania strategii EB i wiesz, że bez zaangażowania kadry zarządzającej nie uda Ci się jej […]
Jak przystało na poznaniaków (ha ha ha), ten wpis o mojej współpracy z Grupą Komputronik (firmą wyrosłą w stolicy Wielkopolski) będzie pełen konkretów. Znajdziesz tu praktyczne wskazówki do zakorzenienia idei Employer Brandingu u siebie w organizacji. Wszystko to w formie lekcji, które wspólnie z Agnieszką Żak – Stechlińską z Działu HR doświadczyłyśmy odkrywając, nazywając i […]
Nie było mnie na blogu, bo projektowałam strategie Employer Branding. Dokładnie 3 strategie w 5-6 miesięcy. Muszę przyznać, że było to czyste szaleństwo. Rollercoaster, który ‘zafundowałam’ sobie sama. Kilkadziesiąt godzin w każdym z projektów. Praca również w niektóre weekendy (nie skarżę się, stwierdzam jedynie fakt). Ale w tym krótkim okresie nauczyłam się o projektowaniu tylu […]
Gdy wyruszasz w podróż – wszystko Cię zachwyca. Wszystko jest nowe, ciekawe, nieznane. Ludzie i zwyczaje, widoki i obrazy, jedzenie i przyprawy, ulice i budynki. Jesteś uważna i chcesz dostrzec jak najwięcej. By zapamiętać, by wrażenia zostały z Tobą jak najdłużej. Tak samo jest z nową pracą.
Często pytacie mnie jak wygląda model dłuższej współpracy. Projektowanie strategii EB (działania, które wiążą mnie z firmą na dobre 2-4 msce) to 70% tego, czym się zajmuję. Jednak, raz na jakiś czas, pojawia się organizacja, która – prócz strategii – potrzebuje też działać operacyjnie. Tak jest właśnie z Anegis. Od dwóch lat realizujemy różne tematy […]
Poznałam go rok temu, przy okazji nowego wpisu na moim blogu. Opisywałam w nim kilka porażek, które w pracy strateżki EB nauczyły mnie finalnie więcej, niż tzw. pasmo sukcesów. Napisał, że ceni komunikację opartą na doświadczeniach z realnego, a nie wystylizowanego, życia. Prowadząc komunikację w PORTA udowadnia to na każdym kroku. Nawet Marcin Gortat zwrócił […]
Budowanie świadomości marki i kampania rekrutacyjna w oparciu o kulturę organizacyjną i wartości. Przekonania, które widać w portfolio produktów, wyborach biznesowych firmy i w pasji pracowników Boldare. W tej kampanii usłyszysz pytania o sens projektów oraz o wpływ, jaki wywierasz na co dzień swoją pracą zawodową. W moim przekonaniu – takie pytania powinny paść nie […]
Nazwę wymyśliłam wieczorem, tuż przed rejestracją firmy. Po prostu pojawiła się w mojej głowie. Przez pierwsze lata pracowałam po 10h/dziennie, występowałam na niezliczonych konferencjach (bez wynagrodzenia), realizowałam projekty i audyty dając z siebie o wiele więcej, niż zakładał zakres umowy. Chociaż moje podejście się nie zmieniło, dziś inaczej prowadzę biznes. Jestem w takim miejscu, który […]