Napracowałeś się. To na pewno. Analiza wyników ankiety i badań fokusowych, benchmark działań EB konkurencji, interpretacja wskaźników HR – to wszystko tylko niektóre elementy audytu marki pracodawcy. Audytu, którym rozpoczynasz projektowanie strategii Employer Branding. Ale zaraz, jakkolwiek to wszystko brzmi skomplikowanie, to wcale nie chcesz tak tego przedstawić tym, od których zależy sukces Twojego projektu. Przecież […]
Ktoś mnie niedawno zapytał: „jakich błędów warto unikać w projektach wizerunkowych?”. Nie mając za dużo czasu na odpowiedź (ograniczony czas wystąpienia na konferencji) mogłam podać tylko jedną wskazówkę. Była nią ta związana z grupą docelową. Choć i teraz uważam ją za najważniejszą, to zdecydowanie rozszerzyłabym listę o kolejne. Może zechcielibyście ją kontynuować w komentarzach?
Wyobraź sobie pewną sytuację. Odpowiadasz za działania wizerunkowe w organizacji. Przed Tobą mnóstwo do zrobienia. Pierwszy punkt na długiej liście: strategia EB. Ogrom prac, jakie się z nią wiążą na pewno zapełnią Twój kalendarz. Równolegle masz też inne zadania do wykonania. I choć znasz się świetnie na projektach wizerunkowych, to zastanawiasz się czy jesteś w […]
Miłośnicy wędkarstwa zapewne zgodzą się ze mną, że rybak zakłada na wędkę to, co lubi akurat ten gatunek ryby, który chce złowić. Nie inaczej jest z grupą docelową. Aby właściwie adresować działania wizerunkowo-rekrutacyjne trzeba wiedzieć co zainteresuje odbiorcę. Bez tej wiedzy narażamy się na porażkę, dodatkowe koszty i zmarnowany czas.
Kraje zachodnie coraz częściej cierpią z powodu braku talentów wśród swoich rodaków. Dzieje się tak z przyczyn demograficznych. Coraz więcej z nich dostrzega problem i stara się opracować atrakcyjne strategie pozyskiwania brakujących kompetencji poza swoimi granicami. Na taki krok zdecydowała się Austria, która sprytnie wykorzystała polityczne decyzje swoich sąsiadów – Szwajcarów.
Chętnie jeżdżę na konferencje. Czasem jako prelegent, czasem jako uczestnik. Za każdym razem z przyjemnością obserwuję wystąpienia moich kolegów. Staram się zapamiętać nie tylko merytorykę, ale też to w jaki sposób ją prezentują. Niektóre prelekcje zapadają w pamięć. Niektóre osobowości pamięta się długo, bo potrafią naprawdę zainspirować. Cieszę się, że w miniony wtorek mogłam doświadczyć takich […]
Upał. Powrót do domu z drugiego końca miasta. Dzwonię po taksówkę. Już wiem, że trochę postoimy w korkach. Ale co tam, chętnie odetchnę po intensywnym dniu. Zamknę oczy lub popatrzę na mijane miejskie krajobrazy. Nie czekam długo. Podjeżdża samochód pewnej wrocławskiej korporacji taksówkarskiej. Wsiadam. Przede mną co najmniej pół godziny drogi. Jednak nie mam okazji na relaks. […]
Zasiadając do spisania swoich wrażeń celowo nie zajrzałam na inne blogi czy komentarze w mediach społecznościowych. Te pojawiły się dość szybko, bo zaraz po wtorkowym wydarzeniu. Choć ciekawość była wielka, nie chciałam sugerować się żadną z opinii. Odczekałam parę dni i będąc jak niczym niezmącona tafla jeziora w bezwietrzny wieczór zasiadłam przed komputerem.
Bliźniaki mają zwykle to do siebie, że są do siebie podobne. Tak wizualnie, jak i osobowościowo. Nawet jak ich drogi w pewnym momencie się rozchodzą, to jednak coś ich ku sobie przyciąga. Tak samo jest z Rekrutacją i Employer Branding. Na wczorajszej konferencji HR Factor przekonałam się po raz kolejny, że te dwa obszary istnieją razem. […]
Ci, co mają w pracy styczność z programistami (a nimi nie są) zapewne zgodzą się ze mną, że często dość diametralnie różnią się oni od zwykłych śmiertelników. Niejednokrotnie to zupełnie inna planeta ;-). Mówią do siebie w sobie tylko zrozumiałym języku (czyt. kodzie), mają baaaardzo specyficzne poczucie humoru, a jeśli mówią o Zen to bynajmniej […]